مهندس سید مهدی نقوی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا، و تسهیل ارائه خدمات به مراجعان و سرمایه گذاران، فعالیت های سازمان در قالب سامانه های خدمات دولت الکترونیک صورت می پذیرد؛ اظهار داشت: در اجرای مصوبه ستاد مبارزه با کرونا منطقه آزاد انزلی، از اسفند ماه سال گذشته شیفت بندی و استفاده از پرسنل با ظرفیت حداقلی در دستورکار سازمان قرار گرفته تا فعالیت ها و فرآیندهای سازمانی بدون خلل در ارائه خدمات به مراجعان انجام شده و امکان دورکاری برای پرسنل سازمان از طریق اجرای سامانه های الکترونیک نیز فراهم گردیده است.

وی با اشاره به اینکه ظرف سالهای اخیر این سازمان با ارائه خدمات متنوع به ارباب رجوع خود بر بستر اینترنت، به الگوی موفقی از اجرای طرح دولت الکترونیک تبدیل شده، افزود: از جمله سامانه های فعال جهت اجرای فرآیندهای اداری این سازمان به منظور دورکاری پرسنل و خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در چارچوب خدمات دولت الکترونیک، می توان از سامانه سازمان الکترونیک (edari.anzalifz.ir)، سامانه ثبت شرکتها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی(cr.freezones.ir)، سامانه جامع خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی(car.anzalifz.ir)،سامانه هوشمند صنایع(industry.anzalifz.ir)، سامانه جامع بندری و دریایی (port.anzalifz.ir)،سامانه میز خدمت(sd.anzalifz.org)، گردش کار، سامانه صدور مجوزات اقتصادی و گردشگری (edari.anzalifz.ir)،سامانه مهندسین ناظر و نقشه بردار( eservice.anzalifz.org) و … نام برد.

عضو هیأت مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی با تصریح براینکه بخش عمده ای از خدمات قابل ارائه در حوزه های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصثادی، مکاتبات اداری، فعالیت های عمرانی و شهرسازی، امور بندری و حوزه های مرتبط با گردشگری در چارچوب دستورالعمل های دولت الکترونیک انجام می شود، افزود: با دستور دکتر روزبهان، مدیرعامل محترم سازمان، این خدمات در راستای کاهش هزینه های زمانی و تردد، ارائه خدمات بر بستر اینترنت در هر زمان و هر مکان صورت می پذیرد و با گسترش ویروس کرونا در سطح استان و کشور، به منظور شکستن زنجیره انتقال این بیماری و بالابردن ضریب حفاظت از سلامتی کارکنان و ارباب رجوع، دورکاری و بهره گیری از زیرساخت های موجود در دولت الکترونیک نیز ابعاد گسترده تری پیدا کرده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه با مراجعه به صفحه پرتال سازمان به آدرس www.anzalifz.ir و ورود به بخش های دولت الکترونیک و یا میز خدمت می توانند از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند اضافه کرد: از سوی دیگر در جهت اجرای شیوه نامه های رعایت حقوق شهروندی از سوی سازمان، مراجعه کنندگان می توانند از سامانه رهگیری مکاتبات اداری استفاده کرده و در عین حال به منظور تداوم نظارت شهروندان بر عملکرد بخش های مختلف سازمان، سامانه های صدای شهروند و ثبت انتقادات و پیشنهادات نیز در این پرتال فعال می باشند.

وی با بیان اینکه این سازمان با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و شرکت ایرانسل اقدام به ایجاد سامانه شهرهوشمند و خدمات شهروندی هوشمند به صورت پایلوت در سطح کشور نموده، افزود: سامانه های دولت الکترونیک سازمان منطقه آزاد انزلی با برخی نهادهای استانی و کشوری و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در ارتباط می باشند.