در گیلان برخی از مدیران اجرایی همراه دولت روحانی نیستند

بسیاری بودند که تا قبل از ۲۴خرداد ۹۲ و ۲۹ اردیبهشت ۹۶ از منتقدان اصلی شعارها و برنامه‌های اعلام شده از سوی کاندیدایی به نام حسن روحانی بودند و حتی حاضر نبودند به این موضوعات که از جانب وی اعلام شده لحظه‌ای بیندیشند اما ۲۴ خرداد گویی ورق برگشت و همان مخالفان که بهتر است […]

بسیاری بودند که تا قبل از ۲۴خرداد ۹۲ و ۲۹ اردیبهشت ۹۶ از منتقدان اصلی شعارها و برنامه‌های اعلام شده از سوی کاندیدایی به نام حسن روحانی بودند و حتی حاضر نبودند به این موضوعات که از جانب وی اعلام شده لحظه‌ای بیندیشند اما ۲۴ خرداد گویی ورق برگشت و همان مخالفان که بهتر است از واژه بی‌تفاوتان در تعریف آنها استفاده کرد، به یکباره اعلام کردند سیاست‌ها و برنامه‌های اعلام‌شده از سوی روحانی را بخشی از ایده‌آل‌های ذهنی خود می‌دانستند و اکنون خوشحال از ریاست‌جمهوری او هستند! با نگاهی گذرا به تصاویری که در روزهای ابتدایی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم منتشر شد به وضوح افرادی که در بالا مشخصات آنها بیان شد را می‌توان ملاحظه کرد. آنها در دیدار با روحانی از آنچه گفتند که اگر کاندیدای مورد حمایت خود پیروز انتخابات می‌شد با گرفتن پست و سمتی درصدد اجرای آن برمی‌آمدند و البته لازم دیدند در دیدار با رئیس‌جمهور کمی رنگ و لعاب آن را بیشتر کنند تا شاید بتوانند برای قرارگرفتن بر کرسی ریاست یا مدیرکلی نظر مساعد روحانی را جلب کنند اما غافل بودند که پیروز انتخابات ۲۴ خرداد همان فردی است که چندی پیش در دانشگاه تهران تخصص خود را امنیت ملی عنوان کرد پس در زیر چتر امنیت ملی ساده‌انگارانه است که اگر تصور شود او به ذات سخن مخاطب پی نبرد. روحانی درنهایت مصلحت را در تعامل با گروه‌های دیگر دانست و البته غیر از این تصمیم، از او انتظار دیگری نبود. او در چینش وزرا و اعضای کابینه‌اش سعی کرد اعتدال که شعار اصلی او در انتخابات بود را به نمایش بگذارد؛ هرچند در این میان هر دو طیف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان انتقاداتی به انتخاب‌های او داشتند اما روحانی به مردم قول داده بود تا آرامش را برای آنها به ارمغان بیاورد.
کارکرد های منفی برخی مدیران اجرایی
در این میان شاهد کارشکنی‌های هستیم که برخی به نام معتقدان اصیل! دولت روحانی انجام می‌دهند. این افراد با ارائه آمارهای اشتباه و برخورد های ناثواب و نا امید کننده با مراجعان و مردم می‌خواهند اینگونه القا کنند که دولت در مواجهه با مردمی که به آن رای دادند، صداقت کافی ندارد. برای نمونه این موضوع در اوایل دولت یازدهم در ارتباط با سازمان بازنشستگی پیش آمد و مدیر برکنار شده آن ادعا کرد که دولت ۵۰ درصد به دریافتی های بازنشستگان اضافه کرده است که خوشبختانه با عکس العمل به موقع آقای دکتر نوبخت این توطئه خنثی شد و جریان به خیر گذشت. وجود این دسته از مدیران که تبحر ویژه ای درایجاد نارضایتی در قشرهای مختلف مردم دارند باید در دولت دوازدهم نسبت به رفع مشکل چنین مدیرانی اقدامات جدی صورت گیرد در غیر این صورت می تواند هزینه های گزافی را روی دوش مردم و دولت بگذارد. از سوی دیگر در برخی رسانه‌های دولت هم از افرادی استفاده می‌شود که وفاداری خود به کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری را به اثبات رسانده‌اند. در اخبار منتشره در این رسانه‌ها موفقیت دولت بسیار کمرنگ جلوه داده می‌شود و آنها حاضر به انتشار انتقادات معمولی از کاندیدایی که حامی‌اش بودند، نیستند. این روند با کمال تاسف در استان گیلان نیز همچنان ادامه دارد و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان هنوز خود را وفادار به برنامه های غیر از برنامه های دولت روحانی می داند و تقریبا در برخی حوزه ها نه تنها سیاست های دولت روحانی را اجراء نمی کنند بلکه با آن مخالفت هم می نمایند. ضرورت دارد تا مدیریت ارشد دولت در گیلان نسبت به تغییر چنین مدیرانی به طور جدی اقدام نماید.

علی کریمی پاشاکی