نگاهی به برخی دشواری‌ها و بد شانسی و ندانم کاری ها وضعف های دولت روحانی در سال آخر ؛

کاسبان کرونا در کنار کاسبان تحریم/دولت کرونازده / نا امید کردن مردم یعنی بازی در زمین دشمنان مردم

دولت آقای روحانی در سال منتهی به پایان فعالیت خود یکی از نامناسب ترین و بدترین سالهای اداره‌ی امور کشور را می گذراند.کشور در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و … علاوه بر گرفتاری های تحریم ظالمانه آمریکاست.در این ارتباط اروپایی های خواهان حفظ برجام نیز عملاً نتوانسته اند برای رفع برخی از مشکلات اقتصادی ایران،کاری انجام دهند.

مشکلات عدیده ی اقتصادی
دولت آقای روحانی در سال منتهی به پایان فعالیت خود یکی از نامناسب ترین و بدترین سالهای اداره‌ی امور کشور را می گذراند.کشور در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و … علاوه بر گرفتاری های تحریم ظالمانه آمریکاست.در این ارتباط اروپایی های خواهان حفظ برجام نیز عملاً نتوانسته اند برای رفع برخی از مشکلات اقتصادی ایران،کاری انجام دهند.
به سیاهه ی مشکلات کشور باید مسائل و مشکلات دیگری همچون بیماری کرونا،تعطیلی برخی مشاغل و کسب و کارها،بلایای طبیعی مانند سیل،زلزله و…نیز را افزود که هر کدام از اینها بخش هایی از دولت روحانی را به صورت جدی در‌گیر خود کرده است.در ضمن به همه ی این سیاهه اضافه بشود برخی ضعف های مدیریتی و ساختاری و همچنین سؤاستفاده  سیاسی و جناحی برخی سیاست بازان مخالف دولت آقای روحانی از اوضاع نا بسامان کنونی که بهش زیادی از تمام مشکلات موجود به دولت و کشور تحمیل شده است و انصافاً نقص همه‌ی مشکلات موجود ،دولت آقای روحانی نیست.

مشکلات کرونایی
در حال حاضر مهم ترین مسئله برای دولت بعد از تحریم ها،لثار  سؤ اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا ست . به همین دلیل  نیز با وجود رفع نشدن کامل خطر شیوع کرونا در کشور، دولت آقای غ ریسک کرده است و تصمیم بر بازگشت کسب و کار ها به چرخه ی فعالیت را آغاز کرده است که می تواند در اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عده‌ای و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی،تبعاتی خسارت بار و شیوع دوباره ی این بیماری خطرناک را به احتمالا به همراه داشته باشد.این واقعیت ها،شرایط مناسبی از کشور را نشان نمی دهد.دولت به لحاظ اقتصادی بدترین وضعیت قابل تصور را دارد،هیچ دولتی به این اندازه بد شانس نبوده است.عایدات نفتی ایران به حداقل رسیده است.در این شرایط تدبیر دولتخ حتی اگر به کار آید و با دورزدن تحریم‌ها به فروش نفت ایران اضافه کند،کاهش شدید قیمت نفت،صادرات نفت را مقرون به صرفه نمی کند.
مشکلات سیاسی داخلی
در عرصه ی سیاست داخلی،تشکیل  مجلسی غیر همسو با دولت آقای روحانی می تواند بر فعالیت ها و خدمات رسانی به مردم از طرف دولت در سال آخر تاثیر آن منفی داشته باشد. با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ سال انتخابات است،تشکیل  یک مجلس غیر همسو با دولت ،این نگرانی را ایجاد می‌کند که بخواهد در راستای بهره‌برداری تبلیغاتی ،هر چه بیشتر دولت را به چالش بکشد و در این حالت ،مجلس یازدهم می‌تواند مدیریت اجرایی کشور را دچار تنش کند.
تحقق چنین احتمالی مردم را با خسارت‌های بیشتری نیز مواجه خواهد کرد.باید توجه داشت که شرایط کشور در وضعیت فعلی به گونه‌ای نیست  که کسی بخواهد از آن سؤاستفاده ی تبلیغاتی و جناحی کند. شرایط بسیار دشوار است و موضوع امنیت و جان مردم در میان است.ناامید کردن مردم و همچنین دور کردن مردم از واقعیت اتفاقات و رخدادهای مختلف در چنین شرایطی می تواند آثار زیانباری را برای کل کشور به همراه داشته باشد.
مجلس آینده می‌بایست منافع را بطور همه جانبه درک کند و به سمت تقابل با رقیبان حرکت نکند. مجلس یازدهم باید واقع بینانه به مشکلات کشور نگاه کند و به جای استفاده های ابزاری و جناحی برای فتح پاستور در سال ۱۴۰۰ به دولت کنونی در این شرایط دشوار کمک کن تا گرهی از مشکلات مردم و کشور باز شود.
سیاست خارجی
در حوزه ی سیاست خارجی  فشارهای آمریکا براساس شواهد متعددی ادامه داشت،ایالات متحده در سال جاری میلادی به سمت انتخابات ریاست جمهوری می رود. آقای ترامپ هم اثبات کرده است که رفتارهای غیر قابل پیش‌بینی دارد که ضرورت دارد بیش از پیش مراقب باشیم و در مقابل تحرکات نظامی احتمالی آمریکا ،ا۰تیاط با حفظ هوشیاری و تدابیر لازم اندیشیده شود.
ترامپ برای مقابله با دمکرات ها ،قطعا فشار اقتصادی بر ایران را افزایش خواهد داد.تقابل  ایران و ‌امریکا به ویژه در ارتباط با مسائل مختلف در حال افزایش است.اقداماتی  که آمریکایی ها با ترور سردار سلیمانی انجام دادند،پتانسیل تنش را افزایش داده است.اکر این روابط به سمت وخامت بیشتر نرود،حداقل درسال جاری ۱۳۹۹ اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا همچنان در حال افزایش خواهد بود و این موضوع،فعالیت دولت آقای روحانی در عرصه ی اقتصادی را با چالش جدی مواجه کرده و خواهد کرد.
کاسبان کرونا در کنار کاسبان تحریم
در این زمانه ای که بیماری کرونا به دارا و ندار و صغیر و کبیر رحم نمی‌کند و به هیچ عنوان با هیچ جناح سیاسی عقد اخوت نبسته است و با تمام قوا امنیت ملی،امنیت شغلی و مهم تر از همه امنیت جانی یکان یکان افراد جامعه را تهدید می‌کند،عده ای در حال بهره‌برداری سیاسی،جناحی و مال اندوزی از وجود بیماری کرونا به نفع خودشان هستند و برخوردها و مخالفت هایشان را از دولت آقای روحانی بر اساس تسویه‌حساب سیاسی و جناحی می کنند.آنان باید بدانند که کرونا هیچ فرقی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و…نمی گذارد ،بنابراین کاسبی از این شرایط سخت و دشوار ملت ،ضد انسانی ترین کاری است که کسی یا کسانی می توانند انجام دهند.