به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی در این نشست با اشاره به اهمیت کار در روابط عمومی شهرداری رشت گفت: شما مسئولان روابط عمومی ها چشم بینا و گوش شنوای مردم و شهرداری هستید و باید زبان‌ توانمند و قدرتمند هم برای انتقال اطلاعات و مطالب ایجادی و ایجابی باشید و اقدامات و عملکرد شهرداری را به مردم‌ منتقل کنید.

شهردار رشت سپس خاطر نشان کرد: از آقای قانع تشکر می کنم که در این روزگار سخت وفادار بودند و همراهی کردند.

حاج‌ محمدی ادامه داد: هر سازمانی برای موفقیت باید بتوانیم برنامه های چهارساله، ۱۰ ساله و ۲۰ ساله برگرفته از مدیریت شهری و شورا و برنامه توسعه کشور تعریف کنیم و بر اساس برنامه پیش برویم.

وی در ادامه افزود: ابتدا باید اهداف کلان را مشخص کنیم و بعد اهداف خرد تعریف شود و برای هر هدف خرد سیاستی مشخص اتخاذ‌ گردد و هر سیاست استراتژی داشته باشد تا هر استراتژی راهی به سوی آینده باشد.

شهردار رشت سپس به مسئولان روابط عمومی زیر مجموعه شهرداری رشت گفت: شما باید به طور خیلی دقیق، شفاف سازی کنید. نقطه نظرات مردم را دریافت کرده و به مسئولان ذی ربط منعکس نمایید.

وی ادامه داد: شما به عنوان مسئولان روابط عمومی باید آنچه را که در حوزه کاریتان انجام‌ می شود را منعکس کنید‌. پیشرفت پروژه های عمرانی، عملکرد شبانه روزی سازمان عمران در خصوص آسفالت، تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا، سرمایه گذاری کلان در شهر، مباحث مرتبط با سراوان، ساخت کارخانه تصفیه شیرابه، مدیریت لندفیل اورهال کارخانه کود آلی، زباله سوز و موضوعات مرتبط با خدمات شهری، خرید ماشین آلات پیشرفته آتش نشانی، جمع آوری چندین تن زباله در شبانه روز، جمع آوری زباله های تفکیک شده از درب خانه های مردم و همچنین مساحت پارک ها و فضای سبز و میزان گل کاری میادین و بلوارها موضوعاتی هستند که شما باید از آن ها مطلع باشید و سپس به مردم‌ منعکس کنید.

وی در ادامه گفت: انتظار نداریم چیزهای کوچک را بزرگ‌ جلوه بدهیم بلکه انتظار ما این است که واقعیت ها را منعکس کنید.

شهردار رشت در پایان تاکید کرد: من به شما اجازه می دهم اگر افراد خاطی را در مناطق و سازمان ها دیدید که چوب لای چرخ کار مردم می گذارند و یا به وظایف خود عمل نمی کنند را به نقد بکشید و در بولتن هفتگی‌ معرفی کنید. شما به عنوان چشم و گوش و زبان شهردار باشید و به من کمک کنید.

در این نشست همچنین علیرضا قانع سخنانی مبسوط در زمینه ارتباطات موجود بین روابط عمومی های زیر مجموعه شهرداری ارائه داد و افزود: برای همه همکاران ما اصل بر این بوده و هست که به شخص اول اداره وفادار باشیم و حواشی نباید بر عملکرد ما تاثیر بگذارد.

در این نشست همچنین برخی از مسئولان روابط عمومی حاضر در جلسه مطالبی بیان کردند و نقطه نظر خود را با شهردار رشت در میان گذاشتند.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمی شهردار رشت با اهدای گل و لوح سپاس از مسئولان و کارکنان روابط عمومی های معاونت ها، مدیریت ها، مناطق پنجگانه و سازمان های تابعه شهرداری رشت قدردانی و تشکر کرد.