سخنی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؛

شعار های آنچنانی تبلیغاتی در ایام انتخابات و ادعای معجزه کردن در مجلس

شما که ادعا داشتید همچون عصای موسی معجزه خواهید کرد/ لطفاً نعل وارونه نزنید/باز هم سیاسی کاری،ریل گذاری سیاست های کشور در مجلس انجام می‌شود،بعد از دولت می خواهید سیاست ها را عوض کند/ در عملکرد ضعیف دولت هفتاد و دو ملت آقای روحانی شکی نداریم ولی دولت مورد حمایت تان چه میراثی را تحویل دولت روحانی داد

در خبرها داشتیم که رؤسای ۱۲کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی که به تعبیر امام خمینی ره که باید در رأس امور باشد،در نقش یک منتقد و مخالف به رئیس جمهور روحانی نامه می نویسند و خواهان تغییر سیاست های دولت می شوند!!؟؟
به نظر می‌رسد برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نمی دانند که نیاز به نامه نگاری نیست،بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس موظف هستند که سیاست های مطلوب خود را در قالب قانون تدوین،تصویب و بعد از طی مراحل قانونی و برای اجرا به رئیس جمهوری ابلاغ کنند و باید بدانند که قوه ی مجریه و دولت براساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی رفتار می کند و نه براساس خواست خودش.
اگر برخی از نمایندگان محترم مجلس که هم اکنون دارای اکثریت نیز هستند،قادر نیستند که میان این دو مقوله تفکیک قایل سوند،مسکل از جای دیگر است.

شعار های آنچنانی تبلیغاتی در ایام انتخابات و ادعای معجزه کردن در مجلس

برخی از نمایندگان محترم کنونی مجلس شورای اسلامی در تبلیغات ایام انتخابات مدعی بودند که چنین برنامه ها و طرح هایی دارند که به مانند عصای موسی معجزه می‌کند،خال بفرمایید این گوی و این هم میدان. یکی از آن طرحهای خود را با اکثریت ۹۰ درصدی تصویب کنید.این موضوع دیگر نیاز به شاخ و شانه کشیدن و نامه ی سرگشاده نوشتن ندارد.
اگر قوانین موجود را درست می دانید،در این صورت می توانید به دولت آقای روحانی معترض و منتقد عملکردش در مغایرت با قوانین است باشید و از طریق قانون عمل نمایید. ولی اگر قوانین مصوب مجلس قبلی را نادرست می دانید،وظیفه ی خودتان است که آن قوانین را اصلاح کنید.
شما بزرگواران نمی تواند در مجلس شورای اسلامی بنشینید که در رأس همه ی امور باید باشد،ولی مانند یک منتقد و مخالف بدون قدرت نظر بدهید و بدتر از این بخواهید توپ را در زمین دولت بیندازید.

نعل وارونه نزنید و سیاسی کاری نکنید/خوب شد که کشور دولت مورد حمایت تان را در سالهای گذشته تجربه کرد

برخی از نمایندگان محترم با این توهم درگیر هستند که گویی تاریخ سیاست در ایران از این مجلس شروع شده است.واقعیت این است که بسیاری از اصول قانون اساسی در زمینه ی اشتغال،حق داشتن مسکن،بهداست،آموزش،تشکیل خانواده،آزادی بیان و دسترسی به جریان آزاد اطلاعات و…از ماه گذشته و یا چند سال پیش در قانون اساسی نیامده است،بلکه از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط مجلس خبرگان قانون اساسی تدوین و تصویب شده و به تایید ملت شریف ایران با علایق و سلایق مختلف سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و… رسیده است.
اولین پرسشی که ضرورت دارد اکثریت نمایندگان محترم مجلس کنونی باید به آن پاسخ دهند این است که آیا در زمان دولت های نهم و دهم این حقوق برای ملت ایران وجود نداشت؟!؟! آیا پول نداشتند؟ چرا داشتند و زیاد هم داشتند، ۸۰۰ میلیارد دلار در آمد نفتی داشتید،چه شد؟
اشتغال در آن دوره در حد صفر بود،یعنی ۸ سال کار کردید و اتلاف منابع کردید،دریغ از اینکه حتی یک درصد اشتغال اضافه کرده باشید.رشد اقتصادی دوره ی مورد حمایت تان،بدترین رشد در تاریخ ایران معاصر بود.رشد قیمت ها در دوره ی ۸ ساله ی‌۱۳۸۴_۱۳۹۲ در اوج بوده است.
کدام یک از حقوق اساسی ملت در دوره ی دولت های جناب آقای احمدی‌نژاد تامین گردید که حالا می پرسید که چرا در دولت‌های جناب آقای روحانی انجام نشد؟ در حالی که می دانید شدیدترین تحریم های تاریخ و بیماری خطرناک کرونا گریبان کشور را گرفته است.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی،شما عزیزان پیش از آنکه سئوال کننده باشید،بایستی پاسخگوی اعمال خود و دولت مورد حمایت تان باشید.کدام طرح و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورده آید تا ناکامی‌های دوران ۸ ساله ی دولت آقای احمدی نژاد،دولت مورد حمایت تان را جبران کنید؟! آیا تغییر نام فرودگاه،یا ازدواج اجباری یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و…اینها تمام آن چیزی بود که برایش هیاهو کردید و با دوپینگ و حذف خیلی از شایستگان به مجلس رفتیدو هیاهو راه انداختید؟!
اگر هیچ طرح و برنامه ای ندارید تا مشکلات کشور را حل کنید که ظاهراً ندارید،چون اگر داشتید آنها را اعلام می کردید ،در این حالت بهتر است تنش ایجاد نکنید و با نعل وارونه زدن و سیاسی کاری نخواهید خود را بی گناه و غیر مسئول در آنچه که در آن ۸ سال معروف ( دولت‌های آقای احمدی‌نژاد) بر سر کشور رفت نشان دهید.
صد البته این قلم و بسیاری از منتقدان دولت آقای روحانی نسبت به عملکرد ضعیف دولت ایشان ،نقدهای جدی داریم و معتقدیم در برخی موارد سهل انگاری و ضعیف عمل کرده است.ولی باید تحلیل مشخص از اوضاع مشخص داشت و درک کرد که دولت روحانی در چه شرایط دشواری کشور را تحویل گرفت.

حذف یا دورکردن اصلاح طلبان روندی خطرناک است

در ضمن تندروها باید بدانند دور کردن شمار زیادی از اصلاح طلبان از نظام و تمامت خواهی تندروهابه هیچ عنوان به نفع ثبات و امنیت ملی نبوده و نیست. دور کردن اصلاح طلبان از حاکمیت یعنی کم کردن حامیان نظام،این نکته ی کلیدی باید مورد توجه خیرخواهان نظام باشد.
علی کریمی پاشاکی_ روزنامه‌نگار