تندروهای جهان برای ترور رابطه ایران با دنیا متحد شده‌اند

        ترور ناجوانمردانه ی شهید فخری زاده در واقع تروری علیه ارتباط و همگرایی ایران و دنیا با همدیگر بوده است. این ترور در واقع تمام برنامه ریزی اش این بوده که هرگونه رابطه ی معمولی ایران با دنیا را یا قطع و یا دچار مخاطرات جدی نماید.پس در این زمین بازی […]

 

 

 

 

ترور ناجوانمردانه ی شهید فخری زاده در واقع تروری علیه ارتباط و همگرایی ایران و دنیا با همدیگر بوده است. این ترور در واقع تمام برنامه ریزی اش این بوده که هرگونه رابطه ی معمولی ایران با دنیا را یا قطع و یا دچار مخاطرات جدی نماید.پس در این زمین بازی طراحی شده از سوی تندرو های دنیا از نتانیاهو،ترامپ و بن سلمان و… بطور مستقیم و یا غیرمستقیم نقش دارند.

حال به نظر می‌رسد، با کمال تأسف در داخل کشور عده‌ای در تلاشند تا ترور این دانشمند فداکار و برجسته را به گردن مذاکرات هسته‌ای و برجام بیندازند. اما آیا کسی هست که نداند شهیدان احمدی روشن،علی محمدی،رضایی نژاد،شهریاری،قشقایی،سردارطهرانی مقدم و…قبل از برجام و مذاکرات به شهادت رسیدند که هیچ خبری از برجام و توافق هسته‌ای و مذاکره نبود.

لازم است به برخی تذکر داده شود تا از خون این شهید بزرگوار برای خود نام و نانی درست نکنند.

 

آقایان مشاهده کردند عوارض خوب همین برجام کم رمق،ترامپ لمپن را از کاخ سفید اخراج کرد و طوری نتانیاهو و عربستان کنونی را در دنیا به انزوا انداخته که به هر قیمتی می خواهند تا این توافق کم رمق را نیز از بین ببرند.

در این زمانه ی سخت به نظر می‌رسد برخی در داخل ناخواسته یا خواسته تمایل دارند در زمین طراحی شده ی نتانیاهو و بن سلمان و ترامپ بازی کنند.

دوستان داخلی بدانند،ایران منزوی و تنها،آرزوی ریاض و تل‌آویو است.همین برجام ناقص باعث شد تا اروپایی ها نگذارند که مکانیسم ماشه ی مورد تقاضای ترامپ عملیاتی شود. حتی حمایت حداقلی اروپایی ها و برخی کشورهای دیگر از ایران،نتانیاهو و بن سلمان و برخی دیگر را عصبانی کرده است و دست به اقدامات ایذایی علیه ایران زده اند.

اسرائیل و عربستان به هیچ عنوان نمی خواهند که آمریکا به قبل از ترامپ برگردد و تحریم های ظالمانه ی اعمال شده در دوره ی ترامپ از بین برود،چون در این حالت در ایران رونق اقتصادی و ‌گشایش در زندگی مردم صورت خواهد گرفت و ایران به بازار مهم و اصلی سرمایه گذاری خارجی تبدیل خواهد شد ، این موضوع دشمنان این ملت را عصبانی کرده است و با کمال تأسف برخی در داخل در حال کمک به این دشمنان قسم خورده کشور هستند.

 

دوست و دشمن در این دنیا می داند که برجام دستاورد بسیار بزرگی است،پس مشکلات جناحی،سیاسی،گروهی و مخالفت با دولت روحانی را به دشمنی با برجام ختم نکنید.برجام اگر به صورت همان نیم بند هم اجرا شود،بسیاری از گره ها و مشکلات اقتصادی کشور را به راحتی می تواند حل و فصل کند.

اساساً همین که ترامپ،نتانیاهو و بن سلمان با برجام مخالف هستند،یعنی هدف گذاری های برجام درست است.اتاق فکر علیه ایران در تل‌آویو ،ریاض و نقاط دیگر،برنامه ریزی کرده, که با یک عمل تروریستی می توان بخشهایی را در ایران عصبانی کرد و ایران را وادار به واکنش غیرمتعارف کرد و بعد از واکنش احتمالی ایران،می توان واکنش جامعه جهانی را علیه ایران شوراند و متحد کرد،کاری که با وجود برجام و انجام پروتکل های مرتبط،برای آنان ممکن نیست.یکی می نویسد بندر حیفا را مورد تهاجم قرار دهیم و دیگری چیز دیگر می گوید و … .

قطعاً با این نوع عمل و نگرش،جامعه جهانی ما را تشویق نخواهند کرد و زمین بازی به نفع ترامپ،نتانیاهو و تندرو های دیگر عوض خواهد شد و ما برای آنها بازی خواهیم کرد. بیاد بیاورید در جریان اعدام شیخ نمر در عربستان و حمله برخی به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران باعث شد داستان عوض شود و ما متهم شویم و آنها مظلوم.

 

علی ایحال ،آری قطعاً باید از اسرائیل و عربستان و هر کسی که در این ترور و جنایت همراهی و همکاری کرده باید انتقام بگیریم ، آن هم سخت،ولی همیشه انتقام گرفتن حمله یا تهاجم نظامی کردن نیست،قدرت مند شدن از نظر اقتصادی می تواند ویران کننده تر از حمله ی موشکی برای تل‌آویو و ریاض باشد. دشمنان در واقع با ترور شهید فخری زاده، دست و پا زدن خود را نشان داده اند و میزان نا امیدی آنها از در تنگنا قرار دادن ایران در پساترامپ است،پس در زمین نتانیاهو و بن سلمان و دیگر تندرو ها بازی نکنیم.

 

 

 

بقلم علی کریمی پاشاکی__ روزنامه‌نگار