قطار قیمت پیاز همچنان در حال پیشرفت !!

آیا دولت سیزدهم توان کنترل قیمت پیاز را هم ندارد؟!

پیاز محصول پر مصرف سفره‌های ایرانی در حال پر کشیدن از سبد غذایی خانوارها است!!

کالاهای بخش کشاورزی اساسی هستند، اما برای پیاز یک صفت تفضیلی وجود دارد، پیاز جزء کالاهای اساسی‌تر در بخش کشاورزی و سبد خانوارها است. از این رو توجه مسئولان به برنامه‌ ریزی در تأمین و عرضه این محصول به اصطلاح اساسی‌تر، با در نظر گرفتن تمامی عوامل اهمیت زیادی دارد .

 بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، پیاز در ماه گذشته در بین محصولات سبزی و صیفی رکوردار افزایش قیمت بوده است. این ماه نیز به نظر می ‌رسد پیاز همچنان این رکورد را حفظ  کند.

گفتنی است در ادامه افزایش قیمت کالاها و محصولات این بار قرعه به نام پیاز بعنوان محصولی پر مصرف در سبد غذایی افتاد و از این گرانی ها بی نصیب نماند.

در حالی این روزها قیمت پیاز در بازار به کیلویی ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان رسیده که مسئولان بارها اعلام کرده بودند که نرخ‌ها با سرازیر شدن تولید جنوب کشور به بازار می‌شکند، اما‌ پیاز همچنان بر مدار گرانی می‌تازد و مقرر شده بود که بهمن ماه با قیمت مناسب و واقعی پیاز در بازار مواجه‌ می‌شویم و این در حالیست که نه تنها قیمت‌ پیاز ارزان نشد بلکه از ۲۰ الی ۲۵ هزار تومان اکنون به ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان در بازار رسیده‌ است.

هفته‌ هاست که شاهد گرانی پیاز در بازار  هستیم و این در  حالیست که در کف بازار قیمت پیاز به ۴۰ هزار تومان هم رسیده است و با ادمه روند افزایش قیمت، اشک مردم را در آورد و برخی از مردم ترجیح داده‌اند که این ماده غذایی را از سبد خرید خود حذف و کالاهای اساسی دیگری را در سبد غذایی خود جای دهند.

به نظر می رسد پیاز محصول پر مصرف سفره‌ها در حال پر کشیدن از سبد غذایی خانوارها است و  بی‌برنامگی و عدم مدیریت مناسب، کم کم برخی از محصولات از سبد غذایی مردم حذف می‌شوند. ایلنا