معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۱۸۵ هزار نفر در تعطیلات نوروزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از 185 هزار نفر در مراکز خدمات جامع سلامت سراسر استان گیلان طی طرح سلامت نوروزی 1402، خبر داد.

دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه با آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۲ ، خدمات بهداشتی متعددی به مراجعان مراکز خدمات جامع سلامت شهری، شهری- روستایی و روستایی ارائه شد، گفت ؛ از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری ، ۱۸۵ هزار و ۳۲۹ نفر به این مراکز مراجعه کرده و خدمات دریافت کردند.

وی افزود: در این مدت، بیش از ۴۷۱ هزار و ۹۰۰ خدمت متنوع از جمله ،؛ خدمات بهداشت دهان و دندان، خدمات پیش از زایمان و پس از زایمان به مادران باردار، خدمات پزشکی، واکسیناسیون کرونا و واکسیناسیون کودکان، غربالگری تشخیص اعتیاد و اختلالات روانی به مردم ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به گردشگرپذیربودن استان گیلان ، اظهار داشت ؛ با حضور گسترده مسافران در شهرها و روستاهای استان، پیش بینی های لازم برای ارائه خدمات به مردم شد و امیدوار هستیم با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، ارتقای سلامت جامعه و تامین بهداشت و سلامت مردم را بیش از پیش شاهد باشیم.

دکتر رضوانی با اشاره به آمار بالای ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور طی تعطیلات نوروزی ، گفت؛ برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و سربسته، شست و شوی مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار حائز اهمیت است .

وی تصریح کرد؛ در صورتی که فردی از خانواده به بیماری بیماری کرونا مبتلا شود ، باید تمامی پروتکل های بهداشتی برای ممانعت از ابتلای سایر اعضا به دقت، رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد: با رعایت موازین بهداشتی عبور از موج جدید شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان را شاهد باشیم.