نوروز ۱۴۰۲ با منطقه آزاد انزلی

افزایش نظارت های میدانی بر کالا و خدمات عرضه شده همزمان با رونق فضای کسب و کار نوروزی

 با عنایت به حضور گسترده گردشگران نوروزی و افزایش ۹۰ درصدی میزان حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور، نظارت بر کیفیت محصولات عرضه شده، رعایت شاخص های مورد تأیید وزارت بهداشت،قیمت و مشتری مداری واحدهای صنفی مشغول به فعالیت در محدوده منطقه به عنوان یکی از مهمترین برنامه های کاری ستاد هماهنگی گردشگری […]

 با عنایت به حضور گسترده گردشگران نوروزی و افزایش ۹۰ درصدی میزان حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور، نظارت بر کیفیت محصولات عرضه شده، رعایت شاخص های مورد تأیید وزارت بهداشت،قیمت و مشتری مداری واحدهای صنفی مشغول به فعالیت در محدوده منطقه به عنوان یکی از مهمترین برنامه های کاری ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی در حال اجرا می باشد.

براین اساس با عنایت به تأکیدات ،رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مبنی بر لزوم اجرای بازدیدهای میدانی مستمر از فرآیند و کیفیت خدمات رسانی و کالاهای در حال عرضه در ایام نوروز ۱۴۰۲، برنامه های کاری بازدید از مجتمع های تجاری اداری،غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و سوغات،فروشگاههای عرضه مواد غذایی، شوینده ها و لوازم بهداشتی، پوشاک و … در فاز تجارت منطقه در دستور کار قرار دارد.

 

بنابراین گزارش در حوزه مدیریت غذا و دارو مواردی همچون تاریخ مصرف کالا،مجاز و غیر مجاز بودن،رعایت استانداردهای بهداشتی در خصوص شرایط نگهداری و انبارهای کالا و سایر مولفه های مرتبط با سلامت مصرف کنندگان مورد توجه و بررسی گروه های بازرسی این سازمان و تشکل های بخش خصوصی قرار می گیرد.

از سوی دیگر نظارت بر رستوران ها،اغذیه فروشی ها،هتل ها،بوم گردی ها و اماکن اقامتی محدوده منطقه نیز در دستور کار گروه های بازرسی ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی قرار دارد تا علاوه بر رعایت شاخص های بهداشتی و قیمت مواد غذایی ارائه شده، نسبت به حفظ شئون و عمل به ضوابط فعالیت در ماه مبارک رمضان نیز تذکرات و نظارت های میدانی لازم صورت گیرد.

گفتنی است در جریان برنامه ها با محوریت معاونت اقتصادی سازمان و مدیران جامعه بازاریان و بازرگانان منطقه آزاد انزلی و‌همراهی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی تا کنون نسبت به پلمپ ۱۱ واحد صنفی و همزمان جمع آوری نوشیدنی ها تاریخ منقضی شده در یک فروشگاه و تشکیل پرونده جهت ارجاع به مرجع قضایی اقدام شد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر و به منظور تکریم هرچه بیشتر گردشگران و رعایت حقوق ارباب رجوع و بهره برداران از خدمات در حال ارائه در نخستین منطقه آزاد شمال کشور؛ گردشگران می توانند جهت طرح شکایت،ارائه پیشنهاد،همکاری در نظارت مردمی و پیگیری موضوعات انتقادی مورد نظر در حوزه های خدمات رسانی این سازمان،اصناف و فعالین اقتصادی مشغول به فعالیت در منطقه آزاد انزلی به دفتر ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر واقع در ضلع جنوبی مجتمع تجاری-اداری کاسپین مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های ستاد سفر به شماره  ۰۱۳۴۴۴۵۰۲۱۹ ، مدیریت بازرگانی سازمان با شماره تماس ۰۱۳۴۴۴۵۳۰۳۰ و جامعه بازار و بازاریان منطقه ۰۱۳۴۴۴۵۱۸۳۰ تماس حاصل فرمایند.