انتخابات ترکیه به دور دوم می رود | اردوغان در مناطق زلزله زده برد، قلیچدار اوغلو در مناطق کردنشین، استانبول و آنکارا

پس از ناکامی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در کسب بیش از ۵۰ درصد آرا، انتخابات به دور دوم کشیده شد. دور دوم انتخابات قرار است دو هفته دیگر و در تاریخ ۲۸ ماه می برگزار شود. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه ساعاتی پیش در جمع حامیان خود گفته بود: « هنوز نمی‌دانیم که انتخابات در دور اول […]

پس از ناکامی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در کسب بیش از ۵۰ درصد آرا، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

دور دوم انتخابات قرار است دو هفته دیگر و در تاریخ ۲۸ ماه می برگزار شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه ساعاتی پیش در جمع حامیان خود گفته بود: « هنوز نمی‌دانیم که انتخابات در دور اول به پایان می‌رسد یا خیر؛ اما اگر تصمیم ملت این باشد که انتخابات به دور دوم کشیده شود، به آن احترام می‌گذاریم».

در همین حال، «کمال قلیچداراوغلو» نامزد اپوزیسون نیز اعلام کرده بود که در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، قطعا پیروز خواهد شد.

نتایج بیش از ۹۸ درصد آرا نشان می‌دهد که اردوغان ۴۹٫۳ درصد و قلیچدار اوغلو ۴۵ درصد آرا به دست آورده است. همچنین سنان اوغان نفر سوم انتخابات هم ۵ درصد آرا کسب کرده که در دور دوم تعیین کننده است.

در انتخابات پارلمانی ائتلاف منتسب به حزب عدالت و توسعه کمتر از ۵۰ درصد آرا به دست آورده و پیشتاز است و ائتلاف منتسب به حزب جمهوری خواه خلق در رده دوم قرار دارد.

در انتخابات ترکیه نزدیک ۵۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند که مشارکت حدود ۸۵ درصدی را ثبت می‌کند. اردوغان در بیشتر استان‌های ترکیه از جمله مناطق زلزله زده به پیروزی رسید. از سوی دیگر قلیچدار اوغلو در مناطق کردنشین و همچنین استانبول و آنکارا به برتری رسید.