انتقاد دو عضو شورای شهر از وضعیت اسفبار رودخانه ها و فاضلاب رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه آلودگی رودخانه‌های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: آب و فاضلاب گیلان از نحوه هزینه کرد از محل تبصره سه هر ۶ ماه یک بار به شورا گزارش دهد. کارگرنیا با مخاطب قرار دادن مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان که در جلسه […]

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه آلودگی رودخانه‌های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: آب و فاضلاب گیلان از نحوه هزینه کرد از محل تبصره سه هر ۶ ماه یک بار به شورا گزارش دهد.

کارگرنیا با مخاطب قرار دادن مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان که در جلسه امروز شورای رشت حضور پیدا کرده بود، تصریح کرد: رودخانه‌های رشت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده‌اند و متاسفانه به واسطه سرریز شدن بسیاری از فضولات، دو رودخانه رشت به شدت آلوده شده و عمده‌ترین کاری که باید برای نجات این دو رودخانه انجام شود جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی و سنتی به داخل آن است.

 

وی به اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری به گیلان به منظور ساماندهی فاضلاب اشاره کرد و افزود: پروژه‌ای که اخیرا کلنگ آن به زمین خورد، موجب ساماندهی بخش عظیمی از فاضلاب رشت می‌شود، ولی برای حل کامل مشکل آلودگی رودخانه‌ها و همچنین ساماندهی فاضلاب شهر نیاز به اجرایی شدن توافقنامه آبفا با قرارگاه خاتم الانبیا برابر بودجه اختصاصی سفر و تسریع در اقدامات است.

رئیس شورای شهر رشت به دغدغه شهروندان رشت پیرامون وضعیت فاضلاب این شهر اشاره کرد و گفت: عدم خدمات‌رسانی مطلوب به برخی از نقاط حاشیه‌ای شهر در حوزه فاضلاب موجب گلایه شهروندان شده است و متاسفانه برخی از مشکلات نیز به واسطه‌عدم مدیریت یکپارچه شهری ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب گیلان گزارشی از نحوه هزینه کرد این مجموعه از محل تبصره سه در اختیار شورا قرار دهد، گفت: آب و فاضلاب گیلان بر اساس توافقات انجام شده باید هر ۶ ماه یک بارگزارشی از نحوه هزینه کردهای انجام شده از محل تبصره سه را در اختیار شورا قرار دهد.

 

همچنین عضو دیگر شورای رشت در این جلسه با اشاره به اینکه در گذشته شاهد لایروبی‌های مداوم فاضلاب شهر بودیم، اظهار کرد: اما در حال حاضر بنده خودم مدتهاست که چنین اقدامی را در سطح محلات ندیده‌ام.

 

حسن کریمی کرنق با بیان اینکه وضعیت فاضلاب رشت واقعا اسفبار است، افزود: شورا به منظور رفع این مشکلات نهایت همکاری را دارد.