تلاش های مؤثر مهندس محبوبی ،برای کاهش مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مختلف استان گیلان:

بازدید های میدانی به همراه مدیریت علمی تاکنون با وجود تمام مشکلات در راه صنایع کوچک ،امید آفرین بوده است

اختصاصی _ صنایع کوچک براساس یک اسلوب اثبات شده در جهان کنونی در رشد و توسعه ی اقتصادی در تمام ممالک پیشرفت و توسعه یافته از جمله کشور آلمان ،نقش تعیین کننده ای در توسعه ی صنعتی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم داشتند. این صنایع علاوه بر رعایت مولفه های زیست محیطی بدلیل کوچکی […]

اختصاصی _ صنایع کوچک براساس یک اسلوب اثبات شده در جهان کنونی در رشد و توسعه ی اقتصادی در تمام ممالک پیشرفت و توسعه یافته از جمله کشور آلمان ،نقش تعیین کننده ای در توسعه ی صنعتی آلمان بعد از جنگ جهانی دوم داشتند.
این صنایع علاوه بر رعایت مولفه های زیست محیطی بدلیل کوچکی حجم فعالیت شان و ایجاد تأسیسات زیربنایی همچون تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی هم در حفاظت از محیط زیست و هم در تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار و مولد در ممالک پیشرفت و توسعه یافته نقش آفرینی کرده و می کنند و خوشبختانه در دهه های گذشته نیز در ایران پس از تشکیل این گونه واحد ها در چارچوب شهرک ها و نواحی صنعتی در چارچوب و مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی در زیر مجموعه ی سازمان صنایع کوچک توانست در تولید صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار نقش کم نظیری داشته باشد و هم اکنون نیز با توجه به مشکلات و موانع مختلف خارجی اعم از تحریم ها و…و مشکلات عدیده ی داخلی اگر کمی مساعدت صورت گیرد ،باز هم صنایع کوچک می توانند کمک حال بالقوه و بالفعل اقتصاد ملی ،محلی و منطقه ای باشند.

با کمال تأسف در شرایط کنونی بنا به دلایل مختلف برخی قوانین و مقررات و ضوابط و بخشنامه ها و همچنین مشکلات خارجی ناشی تحریم ها و جنگ اقتصادی غرب با ایران و عدم همراهی برخی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی ،باعث گردیده تا اثرگذاری نقش صنایع کوچک در قالب شرکتهای صنعتی ،حداقل روندی افزایشی نداشته باشد.
واقعیت این است ،برای اینکه صنایع کوچک بتوانند در شرایط کنونی ،روند اشتغال و تولید صنعتی و تولید ثروت را به روندی منطقی تبدیل نمایند،ضرورت دارد با حفظ مولفه های زیست محیطی قادر باشند نقش و کارکرد صنایع کوچک را برجسته تر و تاثیرگذار تر شود تا بتوانندبر بسیاری از چالش های اقتصادی غلبه نماییند و یاریگر اقتصاد ملی،محلی و منطقه ای باشند.
صاحب نظران معتقدند ،برخی از چالش‌های زیست محیطی می تواند با تعامل علمی و منطقی دستگاههای مختلف و با مساعدت های دستگاه مهم و تعیین کننده ی قضایی از چالش ها به فرصت های توسعه و پیشرفت تبدیل شوند.
خوشبختانه دادگستری استان گیلان با مدیریت هوشمندانه و ظریف جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین خلیلی، تاکنون بخوبی توانسته است بسیاری از موانع موجود در راه ایجاد اشتغال و تولید ثروت و تولید صنایع کوچک با رعایت حقوق محیط زیست را برطرف نمایند.
این روند خوب ضرورت دارد برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در گیلان تقویت شود تا با یاری رساندن به مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ،شهرکها و نواحی صنعتی موجود و فعال در گیلان فعال‌تر و کیفی تر در فرآیند تولید اشتغال و تولید ثروت در گیلان عمل کنند.
فعالان صنعتی در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان گیلان باور دارند که مدیریت جناب آقای مهندس محبوبی در مجموعه ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان،مدیریتی دلسوزانه و صادقانه هم برای رعایت فاکتورهای زیست محیطی و هم برای تولید اشتغال و تولید ثروت و همچنین بررسی مشکلات و راهکارهای رفع آنان در گیلان می باشد و تاکنون نیز توانسته است براساس واقعیت های موجود ،آرامش را به شهرک ها و نواحی صنعتی و واحدها تولیدی تحت پوشش مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان باز گرداند که ضرورت دارد مورد حمایت همه ی دست اندرکاران ارشد استان و سازمان صنایع کوچک قرار گیرد.

 

بازدید مهندس محبوبی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از شهرک صنعتی سیاهکل

 

مهندس محبوبی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان طی بازدید از شهرک صنعتی سیاهکل از نزدیک در جریان مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی قرار گرفت.

مهندس محبوبی در این بازدید که در ایام ” دهه تولید و تجارت ” از واحدهای تولید کننده ی پنجره ی دوجداره و شیشه سکوریت و نیز واحد در حال ساخت تولید کننده ی نخ فرش در شهرک صنعتی سیاهکل بازدید کرد.

شایان گفتن است ،بازدید های میدانی و پیگیرانه ی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از شهرکها و نواحی صنعتی استان گیلان و واحد‌های فعال در نقاط مختلف استان،باعث گردیده است که بسیاری از موانع و مشکلات سر راه واحد‌های صنعتی فعال در شهرکها و نواحی صنعتی استان حل و فصل گردد.