معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران:

باید بین دانشگاه و صنعت پیوند برقرار شود

حمید خوش‌سیرت معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران در حاشیه برگزاری رویداد تا ثریا استان تهران، راه‌حل مشکلات صنعت را ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت معرفی کرد.

در حاشیه برگزاری رویداد تا ثریا استان تهران حمید خوش‌سیرت معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری گفت: ما در خصوص این رویداد و رویدادهای مشابه، طبق دستورالعمل از طرح‌ها و ایده‌ها حمایت می‌کنیم و باید بین دانشگاه و صنعت حلقه واسطی وجود داشته باشد که این حلقه را باید وزارت صنعت و سازمان‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شکل دهند و با حمایت از این طرح‌ها و ایده‌ها، نیازهای فناورانه صنایع بزرگ و صنایع کوچک را به فناوران و دانشگاهیان معرفی نماید تا در جهت رفع آن گام بردارند.

او افزود: سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان تهران در راستای حمایت از طرح‌های برتر این رویداد می‌تواند در سطح مراکز فناوری خود در سطح شهرک‌های صنعتی، دفاتری در اختیار فناوران قرار دهد.

او با اشاره به نام‌گذاری سال با عنوان دانش‌بنیان گفت: در سال دانش‌بنیان و سال‌های آتی که حتماً باز هم با همین عناوین نام‌گذاری خواهد شد ما نیاز داریم که حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه و صنعت را کامل کنیم تا مشکلات صنعت حل شود و صنعتگر و سرمایه‌گذاران نیز آماده رفع نیازهای فناورانه خود هستند؛ چراکه دانش‌بنیان‌شدن صنایع ما باید توسط دانشگاه و استارتاپ‌ها صورت گیرد و ما در راستای این هدف از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

خوش‌سیرت ادامه داد: در حال حاضر توافق‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری وزارت علوم صورت‌گرفته است تا طرح‌ها و ایده‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری شکل می‌گیرند وارد تولید شوند و این نیاز صنعت و سرمایه گدار است که ایده‌ها را اجرایی نماید.

او اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی استان با حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و واگذاری زمین‌ها می‌تواند پیونددهنده ایده‌پرداز و صنعتگر باشد؛ لذا باتوجه‌به وجود ۱۲ پارک علم و فناوری در سطح استان تهران، باید بین پارک‌های علم و فناوری، وزارت علوم و وزارت صنعت هماهنگی ایجاد شود و طبق تأکید مقام معظم رهبری مبحث دانش‌بنیان به‌صورت عملی پیگیری گردد.