پیشنهاد مجید شاکری، کارشناس اقتصادی اصولگرا:

اگر امارات کمتر از ۱۰ میلیارد دلار در مناطق آزاد سرمایه گذاری کرد، عبدالملکی استعفا دهد

مجید شاکری، کارشناس اقتصادی اصولگرا به اظهارات عبدالملکی مبنی بر اینکه امارات حاضر است ۱۰۰ میلیارد دلار در مناطق آزاد سرمایه گذاری کند، واکنش نشان داد. وی توئیتی نوشت: براى اینکه مسئولین دقت بیشترى روى حرفهایى که مى زنند بکنند، پیشنهاد مى کنم اگر امارات تا انتهاى سال ١۴٠٢ کمتر از ده میلیارد دلار در […]

مجید شاکری، کارشناس اقتصادی اصولگرا به اظهارات عبدالملکی مبنی بر اینکه امارات حاضر است ۱۰۰ میلیارد دلار در مناطق آزاد سرمایه گذاری کند، واکنش نشان داد.

وی توئیتی نوشت: براى اینکه مسئولین دقت بیشترى روى حرفهایى که مى زنند بکنند، پیشنهاد مى کنم اگر امارات تا انتهاى سال ١۴٠٢ کمتر از ده میلیارد دلار در مناطق آزاد سرمایه گذارى کرد، آقاى عبدالملکى در انتهاى سال از کلیه سمتهاى دولتى استعفا دهند و دیگر به سیاست برنگردند.

حداقلهاى سیاست ورزى حکم مى کند قبل از اشاره به ١٠٠ میلیارد دلارى سرمایه گذارى امارات در ایران در فضاى عمومى، ماجراى حقارت بار سرمایه گذارى ده میلیارد دلارى مطرح شده در سفر طحنون مرور شود.

ادعای عبدالملکی چه بود؟

حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفتگو با ایرنا بیان کرد: از بهار امسال برنامه ویژه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جهش سرمایه گذاری در این مناطق با معرفی این مناطق به عنوان “بهشت سرمایه گذاری” آغاز شده است.

به گفته وی، در این برنامه، فرصت های سرمایه گذاری این مناطق به شکل بسته های سرمایه گذاری شامل طرح توجیه اقتصادی اولیه (pfs)، تامین زیرساختها و مجوزهای بی نام برای هر طرح، تولید و به سرمایه گذاران داخلی و خارجی عرضه شده که با استقبال کم نظیر سرمایه گذاران داخلی و خارجی مواجه شده، به نحوی که اتاق سرمایه گذاران خارجی امارات متحده عربی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری تا ۱۰۰ میلیارد دلار در این مناطق اعلام کرده است.