رضا سلمانی دبیر شورای ائتلاف استان گیلان تاکید کرد؛

زنگ خطر جدی برای نمایندگان فعلی گیلان در مجلس؛ باید پاسخگوی عملکرد خود باشید

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان گفت: نمایندگان فعلی مجلس که از حمایت مردمی برخوردار نبوده و از نظر مردم عملکرد قابل قبولی ندارند، مورد حمایت این ائتلاف نخواهند بود.

رضا سلمانی دبیر شورای ائتلاف استان گیلان در نشست خبری این شورا و در محل دفتر شورای ائتلاف گیلان، با اشاره عضویت ۱۰ حزب سیاسی در مجمع شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در هر شهرستان پنج نفر به عنوان اعضای هیئت مؤسس، شورا را تشکیل می‌دهند که این شورا ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه هدف و تلاش این شورا ایجاد همسویی بین نیرو‌های انقلابی در گیلان است، گفت: جریان‌های سیاسی مثل احزاب و جریان‌های غیرسازمان یافته که حزبی نیستند اما متشکل از افراد تأثیرگذار هستند که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعالیت می‌کنند را برای  هم‌افزایی در زمینه مسائل انقلاب اسلامی را کنار هم جمع می‌کنیم.

دبیر شورای ائتلاف استان گیلان با اشاره به شکل‌گیری این شورا در ۱۵ شهرستان گیلان بیان کرد: ترکیبی از افراد حقیقی و حقوقی از ۱۹ مهرماه امسال، فعالیت‌های خود را در دوره جدید شورای ائتلاف شروع کردند.

سلمانی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی شورای ائتلاف نگه داشتن بدنه این شورا در کنار هم برای هم افزایی نیروهای انقلابی است، افزود: تاکنون شورای ائتلاف بیشتر در حوزه انتخابات و مطالبه‌گری ورود کرده و تاثیرات خوبی هم داشته است.

وی نحوه عملکرد شورای ائتلاف را به عنوان یک اصل با رعایت شیوه نامه منطقی و عقلانی دانست و گفت: این شیوه نامه باید دارای شفافیت کامل باشد تا ناظرین بتوانند بر نحوه تصمیم‌گیری، نظارت داشته باشند.

دبیر شورای ائتلاف استان گیلان با اشاره بر اجرای  ۳۴ دستور عمل در مورد کاندیدها، افزود: در ستادهای ارزش‌یابی سه تا‌ پنج نفر معرفی شده تا مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفته و در نهایت بر اساس فاکتور سلامت و مقبولیت، کاندیداها انتخاب می‌شوند.

سلمانی با تاکید بر لزوم توجه به مکانیزم بودن به جای شخص محور بودن در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: برای کار تشکیلاتی ثمربخش، در درجه اول باید کادرسازی و تربیت نیرو را انجام دهیم تا یک تشکل سیاسی با نیروهای آموزش دیده و توانمند، داشته باشیم.

دبیر شورای ائتلاف استان با اشاره بر اینکه در این دوره از انتخابات، استراتژی حمایت مؤثر را در دستور کار خود قرار دادیم، تصریح کرد: که همه گزینه ها بعد از ثبت‌نام و مصاحبه، مورد ارزش یابی قرار می‌گیرند و گزینه شایسته‌تر، انتخاب می شود و سیستم از او حمایت می‌کند.

سلمانی افزود: البته هر کاندیدایی که ثبت نام کرده، قادر به حضور در این ائتلاف است اما پس از حضور در ۶ محور و ۳۴ شاخص ارزیابی شده و در نهایت بین سه تا پنج برابر ظرفیت برای هر کرسی به ستاد استان معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در نهایت براساس توانمندی و مقبولیت اجتماعی نامزدها تصمیم گیری می شود که چه افرادی در لیست نهایی ائتلاف قرار گیرند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان اضافه کرد: در این دوره از انتخابات راهبرد ما “حمایت موثر” است و نظرسنجی به عنوان تنها مقوله قابل قبول نیست و حجیت ندارد و از فردی که شایسته ترین داوطلب باشد حمایت خواهیم کرد.

سلمانی با اشاره به اینکه این فرصت وجود داشت تا ۱۲۰ نفر از جوانان انقلابی جذب دولت شوند، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز دیگر این فرصت به پایان می رسد و استانداری گیلان با غفلت و کج سلیقگی از این فرصت استفاده نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه جریانات سیاسی صرفا در ایام نزدیک به انتخابات نباید بروز و ظهور داشته باشند، افزود: اگر به جوانان فرصت داده شود و از مسئولیت های کوچک کار خود را آغاز کنند به تدریج باتجربه شده و میتوان با کادرسازی از ظرفیت آنها در مسئولیت های بزرگ بهره گرفت.

سلمانی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات که باید امنیت، سلامت، افزایش مشارکت و همچنین انتخاب اصلح لحاظ شود، یادآور شد: از ابتدای سال رهبر انقلاب بارها بر این موارد تاکید داشته اند و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گیلان و همچنین سراسر کشور بر روی این شاخصه ها کار می‌کند تا انتخابات با حضور اقشار مختلف مردم و همه جریانهای سیاسی برگزار و در نهایت اصلح‌ترین افراد انتخاب شوند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان همچنین بر بررسی عملکرد نمایندگان فعلی مجلس خبر داد و گفت: کمیته های تخصصی در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی تشکیل شده اند تا مشخص شود که  آیا نمایندگانی که با حمایت شورای ائتلاف وارد مجلس شده اند، عملکرد رضایت بخش داشته اند یا خیر! .

سلمانی اظهار کرد: عملکرد نمایندگان فعلی در بخش‌های شهرستانی، استانی و ملی ارزیابی و به تهران ارسال شده است و در این راستا نمایندگانی که پایگاه مردمی و رضایت مردمی را نداشته باشند، مورد حمایت مجدد این ائتلاف قرار نمی گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: آنها باید پاسخگو باشند که ایا انتصابات در استان، وضعیت پسماند و…مورد تائید آنها بوده است؟! برای مثال برنج کالای استراتژیک گیلان است، چرا باید همه کالاها در کشور افزایش قیمت داشته باشند با توجه به تورم و تنها کالایی که ارزان شده، برنج است؟! آیا می دانید این چه تاثیراتی بر اقتصاد استان و معیشت کشاورزان دارد؟! بعد می گویند چرا مشارکت پایین آمده؛ کشاورز با چه امیدی باید مجددا رای بدهد؟! یک نماینده که با فرصت یک هفته ای به دولت برای حل مشکل کشاورزان لاف استعفا می زد اما مشکلی حل نشد و استعفا هم نداد. خب کسی استعفا نداد اما تو مرد باش و استعفا بده؛ حالا خیلی هنر کرده، حوزه انتخابیه خود را هم عوض کرده است!