واکنش علی کریمی پاشاکی خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

بازی را به سیاست و سیاست بازان باخته ایم/ نای تولید امید برای جامعه نداریم

برگزاری جشنواره های رفاقتی ، محفلی بدون رعایت حداقل های انصاف و کار حرفه‌ای را کنار بگذارید و به وظایف حرفه ای و قانونی خود بپردازید/ هراز گاهی برای پروپاگاندا و تبلیغات محض و بی فایده برای جامعه و مردم، کارناوالی به نام جشنواره های رسانه‌ای و مطبوعاتی ، غیر حرفه‌ای و رفاقتی راه می […]

برگزاری جشنواره های رفاقتی ، محفلی بدون رعایت حداقل های انصاف و کار حرفه‌ای را کنار بگذارید و به وظایف حرفه ای و قانونی خود بپردازید/ هراز گاهی برای پروپاگاندا و تبلیغات محض و بی فایده برای جامعه و مردم، کارناوالی به نام جشنواره های رسانه‌ای و مطبوعاتی ، غیر حرفه‌ای و رفاقتی راه می اندازند!!/ جشنواره های رسانه در گیلان محفلی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ناظر خبر، علی کریمی پاشاکی  روزنامه نگار در یاداشتی نوشت: پیش از انعقاد کلام، عرض احترام و خسته نباشید ‌و. خدا قوت دارم و صد البته آرزوی سلامتی و موفقیت بیش از پیش. همچنین مشتاق دیدار و نشستی برای گفت و گو و شاید اگر در ما قابلیتی از نظر مدیران و رمق و توانی مانده باشد، جهت همفکری و تشریک مساعی، هم افزایی و انتقاد برای پیشبرد امر خطیر فرهنگ عمومی که به نظر می رسد از نظر برخی مسئؤلان تقریباً به هیچ انگاشته می شود و یا فقط به صورت ابزاری مورد استفاده شده و می شود که این درد و مشکل منحصر به هیچ دوره‌ای خاصی نبوده و در همه‌ی دوره ها فقط با شدت و ضعف وجود داشته است!، راهی بیابیم تا به نزدیکی های مقصد و هدف گذاری های اعتلای فرهنگ عمومی در جامعه برسیم.

جناب آقای مدیر کل محترم ، ما در مسابقه و هماورد سیاست و فرهنگ به نظر می رسد شوربختانه بازی را به سیاست و سیاست بازان از همان روزی که عملاً سیاست بر فرهنگ ارجحیت پیدا کرد و فرهنگ به کالای درجه ی چندم در جامعه ی ما بدل شد، باخته ایم.

از سالیان بسیار دور تا دوره ی اپیدمی ویروس کرونا تا به امروز ، ما چنان در شیب تند عقب ماندگی زندگی معمولی و حرفه ای قرار گرفته ایم ، تو گویی این روند تمامی ندارد و روز به روز امید مان میکرونی و کوچک و کوچکتر شده و نای تولید امید برای جامعه را نداریم.

در دوره ی بدسگال کرونا که به معنای عام زندگی معمولی و حرفه ای مان دچار چالش جدی شد که همچنان با شدت ادامه دارد ،حتی با وامی که دولت محترم وقت با سود ۱۴ درصد!! برای کمک جهت گذر از آن دوره ی سخت و دشوار پرداخت کرد، خود به چالشی دیگر برای ما اهالی مطبوعات و رسانه های گروهی تبدیل شد بطوریکه حتی خودش کفاف قسط های خودش نداد!!.

در آن روزها، ماهها و سالهای سخت با وضعیتی که درآمدی نبود تقریباً مانند شرایط حاضر! چگونه می توانستیم قسط های آن را بپردازیم ؟ اما صورت مان را سرخ نگه داشتیم تا نکند اخطاریه ی عدم پرداخت بانک درب منزل مان بیاید و پاک ما آدم های فرهنگی را بی آبرو کند. پس مجبور شدیم همان وام را برای پرداخت همان قسط بگذاریم و….

جالب اینجاست به جرأت می‌توانم بگویم که تنها جایی که یارانه ی دولتی وزارت ارشاد می توانست خودش را به عنوان کمک حال رسانه نگاران نشان دهد در دوره ی کرونا تا به امروز بود که با کمال تأسف انجام نشده است، البته شاید برای برخی خودی ها و سفارشی ها، شده باشد که به نظر می رسد شده است ولی برای ما و جمعی دیگر از فعالان رسانه‌ای انجام نگردید!

به نظر می رسد برخی دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیر دولتی و عمومی در انجام برخی کارهای تخصصی مرتبط با حوزه ی فرهنگ عمومی و وظایف حرفه ای، اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان را به حساب نمی آورند و یا اینکه شاید از طرف جریان های خاصی حمایت می شوند!

برای نمونه برگزاری رفاقتی و محفلی و بدون رعایت حداقل های نگاه حرفه ای و قانونی جشنواره های رسانه‌ای و مطبوعاتی مختلف و متنوع در استان در برخی موارد بدون دخالت حرفه ای اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و در برخی موارد هم با دخالت حداقلی آن اداره ی کل محترم، لطفاً بفرمایید که اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در برگزاری این جشنواره های رسانه‌ای و مطبوعاتی برخی ادارات دولتی و غیر دولتی و عمومی که برخی از آنها از پس وظایف و ماموریت های حرفه ای و قانونی شان بخوبی بر نمی آیند و مردم را در اوج گرفتار ها و سختی قرار داده‌اند، ولی هراز گاهی برای پروپاگاندا و تبلیغات محض و بی فایده برای جامعه و مردم ،کارناوالی به نام جشنواره های رسانه‌ای و مطبوعاتی ، غیر حرفه‌ای و رفاقتی راه می اندازند!! که اگر آن دستگاه ها به وظایف قانونی و حرفه‌ای خود بپردازند، می توانند سطح رضایتمندی مردم را خود به خود بالا ببرند و متوسل به چنین شیوه های انرژی تلف کن و کم بازده می کنند.

جناب آقای مدیر کل محترم ، از جنابعالی بعنوان متولی ارشد فرهنگ عمومی در استان گیلان ،تقاضا داریم تا در قبال این چنین رویدادهایی هم در حوزه ی نحوه‌ی پرداخت یارانه ها و هم برگزاری جشنواره ها و…که در حوزه و اختیارات تخصصی و حرفه ای آن اداره ی کل می باشد، اقدامات قانونی ، حرفه ای و همچنین عکس العمل قانونی و ضابطه مند انجام دهید. با آرزوی سلامتی و موفقیت بیش از پیش برای جنابعالی