بهجای ۴۰۰ هواپیما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم | عمر ناوگان هوایی بالا رفته است
محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور و تمهیداتی که باید در طول اجرای برنامه هفتم توسعه برای ارتقای این ناوگان اندیشیده شود، بیان کرد: ناوگان هوایی فاصله زیادی با آنچه که نیاز است، دارد. اکنون به حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز داریم اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم که […]
محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور و تمهیداتی که باید در طول اجرای برنامه هفتم توسعه برای ارتقای این ناوگان اندیشیده شود، بیان کرد: ناوگان هوایی فاصله زیادی با آنچه که نیاز است، دارد. اکنون به حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز داریم اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم که در حال فعالیت هستند. فاصله زیادی بین نیاز ناوگان با ناوگان فعال وجود دارد. به همین دلیل است که برخی شرکتهای هواپیمایی نیز بلیتها را با قیمت بالاتر به فروش میرسانند.
وی در ادامه با بیان اینکه به هر دلیلی در طول چند سال گذشته نتوانستیم هواپیما وارد کنیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت ناوگان هوایی کشور چندان مناسب نیست، عمر ناوگان هوایی بالا رفته است و از سوی دیگر روزانه تقاضا برای استفاده از پروازها در حال افزایش است، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت ناوگان هوایی با مشکل مواجه است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در برنامه هفتم توسعه این پیشنهاد را طرح کردهایم که با رعایت ملاحظات مسائل امنیتی و زیر نظر سازمان هواپیمایی از ظرفیت ایرلاینهای خارجی در مسیرهای داخلی استفاده کنیم. اکنون ایرلاینهای خارجی به داخل کشور ما پرواز دارند، به عنوان مثال ایرلاین خارجی وارد فرودگاه امام (ره)، فرودگاه مشهد یا فرودگاه شیراز شده و از قطر یا عمان یا دبی مسافر میآورد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه این هواپیماهای خارجی میتوانند در مسیرهای داخل کشور نیز پرواز داشته باشند تا مردم برای دریافت بلیت هواپیما گرفتار نشوند، گفت: اکنون به این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس ایراداتی گرفته شد و در تلاش هستیم تا ایرادات را برطرف کنیم.
رضایی کوچی افزود: از نظر بنده با استفاده از ظرفیت ایرلاینهای خارجی خیلی از مشکلات حمل و نقل هوایی حل خواهد شد و شاهد ارتقای کیفیت پروازها خواهیم بود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0