موج ردصلاحیت برای مجلس آینده در هیات های اجرایی

به نظر می رسد برخی نمایندگان فعلی و اصولگرا و غیر اصولگرا هم مشمول رد صلاحیت شده اند

        اختصاصی __در حالی که بررسی صلاحیت برای انتخابات مجلس آتی در هیأت های اجرایی به پایان رسیده و نتایج آن به دواطلبان انتخابات مجلس دوازدهم اعلام گردیده است، به نظر می رسد موج رد_صلاحیت ها توسط هیئت های اجرایی در حال افزایش می باشد . با این وضعیت ، کار شورای […]

 

 

 

 

اختصاصی __در حالی که بررسی صلاحیت برای انتخابات مجلس آتی در هیأت های اجرایی به پایان رسیده و نتایج آن به دواطلبان انتخابات مجلس دوازدهم اعلام گردیده است، به نظر می رسد موج رد_صلاحیت ها توسط هیئت های اجرایی در حال افزایش می باشد .
با این وضعیت ، کار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها کمی آسانتر خواهد بود.
در این ارتباط علاوه بر رد صلاحیت کسانی که ثبت نام کرده بودند به آنان از طرف هیئت های اجرایی در حال ابلاغ است ،تعدادی از نمایندگان شاخص اصولگرایان و نمایندگان به اصطلاح مستقل و منتقد دوره ی یازدهم از طرف هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده اند.
در این ارتباط برخی از نمایندگان کنونی مجلس در مصاحبه ها و توئیت هایی اعلام کرده‌اند که توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند به قرار زیر می باشد:

احمد_علیرضا_بیگی نماینده فعلی تبریز از جمله این خالص سازی ها است و کانال نزدیک به او از ردصلاحیت اش خبر داد.
علیرضا بیگی، همان نماینده افشاگر خودروهای شاسی بلند نمایندگان مجلس است که دست آخر هم بررسی آن به جایی نرسید.

محمودزاده، نماینده مهاباد نیز دیگر نماینده ای است که در لیست ردصلاحیت ها و به تعبیری خالص سازها قرار گرفته است.

محمودزاده می گوید: رد صلاحیت شدم
حتما اعتراض خواهم کرد
گفته بودند که باید با چند نماینده منتقد برخورد شود

جلال محمودزاده،در خصوص رد صلاحیت خود، گفته است: رد صلاحیت شدم. متاسفانه در هیات اجرایی به استناد بند ۴ ماده ۳۳ رد صلاحیت شدم که جای تعجب است زیرا این بند می‌گوید اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی محکوم شده‌اند در صورتی که من هیچ محکومیتی ندارم و هیچ زمانی در هیچ دادگاهی حضور پیدا نکردم و هیچ پرونده‌ای نداشتم

همچنین، رد صلاحیت برخی اصلاح طلبان و مستقلین هم اعلام شده‌است، از جمله رحیمی جهان آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین ردصلاحیت شد

جلیل_رحیمی_جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و  نایب رئیس فراکسیون مستقلین توسط هیات اجرایی تربت جام رد صلاحیت شده است.

غلامرضا نوری غزلچه، نماینده مخالف طرح صیانت، هم در توئیتی خبر از رد_صلاحیت خود داد.
او خطاب به موکلان خود در حوزه بستان آباد نوشت: هیات اجرایی انتخابات شهرستان، اینجانب را رد صلاحیت نموده است. اعتراض به این نتیجه را تقدیم مرجع قانونی بالاتر می کنم.

مسعود پزشکیان ،نماینده ی تبریز و آذرشهر نیز اعلام کرد که توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شده است.پزشکیان یکی از نمایندگان منتقد اصولگرایان و طرح های غیر کارشناسانه ی مجلس یازدهم بود.