وعده استاندار :

تا پایان مرداد ماه ۳۰ درصد سرعت کاه های گیلان کاهش پیدا می کند!

استاندار گیلان با انتقاد از احداث پیاپی سرعت‌گیرهای متعدد و غیر کارشناسی در این استان، بیان کرد: باید از احداث سرعت‌گیرهای بی مورد در گیلان جلوگیری شود از این رو تا پایان مرداد ماه ۳۰ درصد سرعت‌گاه‌ها جمع آوری شود. وی بر تشکیل شورای ترافیک استان با محوریت کاهش ۳۰ درصدی سرعت کاه ها تاکید […]

استاندار گیلان با انتقاد از احداث پیاپی سرعت‌گیرهای متعدد و غیر کارشناسی در این استان، بیان کرد: باید از احداث سرعت‌گیرهای بی مورد در گیلان جلوگیری شود از این رو تا پایان مرداد ماه ۳۰ درصد سرعت‌گاه‌ها جمع آوری شود.

وی بر تشکیل شورای ترافیک استان با محوریت کاهش ۳۰ درصدی سرعت کاه ها تاکید کرد و متذکر شد: احداث سرعت‌کاه مشکل ترافیکی را حل نمی کند و حتی برای مردم مشکل ایجاد می کند.

سرعت‌گیرهای متعدد در استان گیلان با انتقاد فراوان مردم و رانندگان مواجه شده است. حتی در اتوبان‌ها هم این سرعت‌گیرها به وفور دیده می‌شود. در خیابان‌های داخل به فاصله هر صد متر یک سرعت‌گیر نصب شده است که سرعت استهلاک خودروها را شتاب داده است.

پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در سطح محورهای استان ۳۶۵۰ سرعتکاه داریم گفته بود : این سرعتکاه ها نیازمند اصلاح هستند.

مدیرکل راهداری گیلان با تصریح بر اینکه هیچ استانی مانند گیلان سرعتکاه ندارد، گفت: به یک برنامه زمانی خاص و اعتبار ویژه تامین آسفالت برای اصلاح سرعتکاه ها نیاز داریم؛ البته به زودی سرعتکاه های محور رشت – چابکسر بررسی و در صورت نیاز اصلاح می شود.

 

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان را مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده دانست و اظهار کرد: نصب هرگونه سرعتکاه نیازمند یک فرمول مهندسی است که طول و عرض و ارتفاع آن را با توجه به نوع جاده مشخص می کند تا به خودرو فشار و ضربه وارد نشود.

وی با بیان اینکه نصب سرعتکاه معمولا در محورهای دارای آمار تصادفات فوتی افزایش می یابد، افزود: برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام سازی سرعت خودرو در جاده می کنیم که یکی راه های آن نصب سرعتکاه است.

نیک فهم با اشاره به تاکید پلیس راه مبنی بر نصب سرعتکاه در محورهای اصلی به ویژه نقاط پرحادثه ترافیکی، اضافه کرد: احداث سرعتکاه انتخاب بین بد و بدتر است، زیرا گاهی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات منجر به مرگ و میر حتما باید سرعتکاه احداث کنیم؛ البته امکان دارد که سرعتکاه مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند، اما اگر نباشد، ضرر بیشتری متوجه کاربران جاده می شود.