رئیس کل دادگستری استان گیلان در بازدید از دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان رشت:

تراکم بالای حجم ورودی پرونده ها در محاکم، به دادرسی عادلانه آسیب می زند

اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل جدید دادگستری استان گیلان از دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت بازدید کرد. اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با قدردانی از زحمات قضات و کارکنان دادگاه‌های حقوقی شهرستان رشت اظهار داشت: دادرسی در نظام حقوقی بسیار پیچیده است و نیازمند زمان و وقت کافی برای رسیدگی است. […]

اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل جدید دادگستری استان گیلان از دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان رشت بازدید کرد.

اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با قدردانی از زحمات قضات و کارکنان دادگاه‌های حقوقی شهرستان رشت اظهار داشت: دادرسی در نظام حقوقی بسیار پیچیده است و نیازمند زمان و وقت کافی برای رسیدگی است.

وی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌های حقوقی در محاکم استان گفت: به دلیل‌عدم انجام صحیح وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی شاهد تشکیل پرونده‌های قضایی و افزایش ورودی در محاکم هستیم.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه تراکم بالای حجم ورودی پرونده‌ها در محاکم، به دادرسی عادلانه آسیب می‌زند خاطر نشان کرد: اگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند تعداد زیادی از ورودی پرونده‌های قضایی کاهش خواهد یافت.

وی همچنین دادرسی عادلانه، استماع اظهارات طرفین، دقت در رسیدگی، اتخاذ تصمیم و تلاش برای کم کردن زمان رسیدگی را از اولویت‌های کاری در دادگاه‌ها عنوان نمود.

این مقام ارشد قضایی بر تعامل سازنده بین مجموعه‌های قضایی و همین طور بر تعامل کارکنان هر مجموعه تاکید کرد و افزود: همه باید با انسجام و همراهی و همدلی در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.