ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت هفته فراجا

 معاون اجتماعی فراجا از ترخیص ویژه وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت هفته فراجا خبر داد. بسردار سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه هفته فراجا با شعار «شهروند قانونمدار؛ پلیس خدمتگزار» از ۱۳ مهرماه امسال آغاز شده و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت که در هفته فراجا فرآیند صدور گواهینامه و کارت خودرو و مدارک […]

 معاون اجتماعی فراجا از ترخیص ویژه وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت هفته فراجا خبر داد.
بسردار سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه هفته فراجا با شعار «شهروند قانونمدار؛ پلیس خدمتگزار» از ۱۳ مهرماه امسال آغاز شده و تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت که در هفته فراجا فرآیند صدور گواهینامه و کارت خودرو و مدارک المثنی در ۷۲ ساعت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از روز ۱۳ مهرماه به مدت دو هفته طرح ترخیص فوق‌العاده خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی را به مدت ۱۵ روز اجرا خواهیم کرد. در این طرح خودرو‌های دارای دستور قضایی مستثنی هستند، اما دیگر خودرو‌ها رفع توقیف خواهند شد که شرایط ویژه‌ای هم برای رفع توقیف وجود دارد، از جمله امکان قسط‌بندی جرائم و محاسبه مبلغ پارکینگ بر اساس مصوبه سال ۹۴ هیئت دولت که امیدواریم مردم از این فرصت استفاده کنند.

سردار منتظرالمهدی همچنین اعلام کرد که با پایان هفته فراجا، رفع توقیف خودرو‌ها به صورت سیستمی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. تنها لازم است شهروندان مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و پس از آن در زمان اعلام‌شده از سوی سامانه به پارکینگ بروند و خودرو یا موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت نیز گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که متأسفانه راکبان حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فاقد گواهینامه هستند. در همین راستا نیز طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت را در دستور کار قرار دادیم. وی با بیان اینکه این طرح در ۱۵ استان کشور از جمله تهران اجرا شده‌است، گفت: در این طرح گواهینامه به مدت یک روز و با نصف قیمت به فرد متقاضی اعطا می‌شود. البته فرد باید تمام مراحل مربوط به دریافت گواهینامه و آزمون‌های آن را پشت سر بگذارد، اما ما تمام این فرآیند را در یک روز قرار دادیم. شرط مهم دیگر این است که فرد متقاضی مالک موتورسیکلت باشد، البته خرید قولنامه‌ای هم ایرادی ندارد.