اعمال مدیریت شیشه‌ای و شفاف در شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان

تلاش های مؤثر مهندس محبوبی ،برای کاهش مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مختلف استان گیلان/ اقدامات و دیدارهای قابل توجه مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در هفته ی دولت

اختصاصی _ صنایع کوچک براساس یک اسلوب اثبات شده در جهان کنونی در رشد و توسعه ی اقتصادی در تمام ممالک پیشرفت و توسعه یافته نقش تعیین کننده ای در توسعه ی صنعتی در کشور های مختلف داشته اند. این صنایع علاوه بر رعایت مولفه های زیست محیطی بدلیل کوچکی حجم فعالیت شان و ایجاد […]

اختصاصی _ صنایع کوچک براساس یک اسلوب اثبات شده در جهان کنونی در رشد و توسعه ی اقتصادی در تمام ممالک پیشرفت و توسعه یافته نقش تعیین کننده ای در توسعه ی صنعتی در کشور های مختلف داشته اند.
این صنایع علاوه بر رعایت مولفه های زیست محیطی بدلیل کوچکی حجم فعالیت شان و ایجاد تأسیسات زیربنایی همچون تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی هم در حفاظت از محیط زیست و هم در تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار و مولد در ممالک پیشرفته و توسعه یافته نقش آفرینی کرده و می کنند و خوشبختانه در دهه های گذشته نیز در ایران پس از تشکیل این گونه واحد ها در چارچوب شهرک ها و نواحی صنعتی در چارچوب و مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی در زیر مجموعه ی سازمان صنایع کوچک توانست در تولید صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار نقش کم نظیری داشته باشد و هم اکنون نیز با توجه به مشکلات و موانع مختلف خارجی اعم از تحریم ها و…و مشکلات عدیده ی داخلی اگر کمی مساعدت صورت گیرد ،باز هم صنایع کوچک می توانند کمک حال بالقوه و بالفعل اقتصاد ملی ،محلی و منطقه ای باشند.

با کمال تأسف در شرایط کنونی بنا به دلایل مختلف برخی قوانین و مقررات و ضوابط و بخشنامه ها و همچنین مشکلات خارجی ناشی تحریم ها و جنگ اقتصادی غرب با ایران و عدم همراهی برخی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی ،باعث گردیده تا اثرگذاری نقش صنایع کوچک در قالب شرکتهای صنعتی ،حداقل روندی افزایشی نداشته باشد.
واقعیت این است ،برای اینکه صنایع کوچک بتوانند در شرایط کنونی ،روند اشتغال و تولید صنعتی و تولید ثروت را به روندی منطقی تبدیل نمایند،ضرورت دارد با حفظ مولفه های زیست محیطی قادر باشند نقش و کارکرد صنایع کوچک را برجسته تر و تاثیرگذار تر شود تا بتوانندبر بسیاری از چالش های اقتصادی غلبه نماییند و یاریگر اقتصاد ملی،محلی و منطقه ای باشند.
صاحب نظران معتقدند ،برخی از چالش‌های زیست محیطی می تواند با تعامل علمی و منطقی دستگاههای مختلف و با مساعدت های هوشمندانه ی دستگاه مهم و تعیین کننده ی قضایی از چالش ها به فرصت های توسعه و پیشرفت تبدیل شوند.
خوشبختانه با مدیریت هوشمندانه و ظریف مهندس محبوبی ، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان تاکنون بخوبی توانسته است بسیاری از موانع موجود در راه ایجاد اشتغال و تولید ثروت و تولید صنایع کوچک با رعایت محیط زیست را برطرف نمایند و تصفیه خانه های فاضلاب متعددی در شهرکهای و نواحی صنعتی استان یا شروع به کار کرده‌اند و در آستانه ی بهره‌برداری هستند.

این روند خوب ضرورت دارد برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در گیلان از سوی مدیران ارشد در سازمان صنایع کوچک و سایر مدیران ذیربط تقویت شود تا با یاری رساندن به مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ،شهرکها و نواحی صنعتی موجود و فعال در گیلان فعال‌تر و کیفی تر در فرآیند تولید اشتغال و تولید ثروت در گیلان عمل کنند.
فعالان صنعتی در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی استان گیلان باور دارند که مدیریت جناب آقای مهندس محبوبی در مجموعه ی شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان،مدیریتی دلسوزانه و صادقانه هم برای رعایت فاکتورهای زیست محیطی و هم برای تولید اشتغال و تولید ثروت و همچنین بررسی مشکلات و راهکارهای رفع آنان در گیلان می باشد و تاکنون نیز توانسته است براساس واقعیت های موجود ،آرامش را به شهرک ها و نواحی صنعتی و واحدها تولیدی تحت پوشش مدیریت شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان باز گرداند که می بایست مورد حمایت همه ی دست اندرکاران ارشد استان و سازمان صنایع کوچک قرار گیرد.

شایان گفتن است ،بازدید های میدانی و پیگیرانه ی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از شهرکها و نواحی صنعتی استان گیلان و واحد‌های فعال در نقاط مختلف استان،باعث گردیده است که بسیاری از موانع و مشکلات سر راه واحد‌های صنعتی فعال در شهرکها و نواحی صنعتی استان حل و فصل گردد.

بازدید مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان از پروژه ها و واحدهای تولیدی در هفته دولت

مهدی محبوبی حسن کیاده در هفته دولت از واحدهای تولیدی و پروژه های اجرایی در شهرک های صنعتی سپید رود ،کوچیچال فومن ،نالکیاشر لنگرود ، لوشان و … بازدید کردند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با اشاره به رسالت شرکت شهرک های صنعتی در خصوص اجرای پروژه های زیرساختی عنوان کرد : از تکالیف اصلی ما اجرای زیرساختهای مناسب در شهرک هاست تا تمرکز صاحبان صنایع بر تولید باشد و به هیچ وجه ، معطلی و فرصت سوزی در فرایند تولید و اشتغال که ناشی از وجود نقص و کوتاهی در حوزه خدمات رسانی ها و اجرای تاسیسات زیرساختی باشد، پذیرفتنی نیست .

وی در ادامه افزود: توصیه من به معاونت های فنی و صنایع کوچک  این است که با بررسی مستمر ، مداوم و میدانی در شهرک ها ، تمام توان خود را در رفع مشکلات زیر ساختها بکارگرفته و با همت مضاعف و عارضه یابی ،به گونه ای عمل کنند که واحدهای صنعتی ما ، تبدیل به واحدهای فعال ،پویا ،صادرات محور و با اشتغال زایی پایدار باشند.