پس از بدست گرفتن سکان مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی توسط دکتر آشوبی ایجاد شده است ؛

ثبات و آرامش ،پیشران پروژه های بهداشتی ،درمانی و عمرانی/رعایت عدالت در برخورداری از تجهیزات مدرن پزشکی برای تمام گیلانیان از اصول مدیریتی دکتر آشوبی می باشد

دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از بدست گرفتن سکان مدیریتی دان توسط دکتر محمد تقی آشوبی ،که سابقه مدیریتی شفاف و بدون کوچکترین حاشیه در همین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالهای گذشته را در کارنامه دارد، عملاً وارد فاز جدیدی از مدیریت همگرایانه،متعامل و متعادل همراه با ثبات و اقتدار و آرامش خاصی شده […]

دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از بدست گرفتن سکان مدیریتی دان توسط دکتر محمد تقی آشوبی ،که سابقه مدیریتی شفاف و بدون کوچکترین حاشیه در همین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالهای گذشته را در کارنامه دارد، عملاً وارد فاز جدیدی از مدیریت همگرایانه،متعامل و متعادل همراه با ثبات و اقتدار و آرامش خاصی شده است.
دکتر آشوبی بنا به سوابق درخشان کار مدیریتی فقط به کار برای مردم و ارتقاء سطح ارائه ی خدمات به مردم و بالاتر بردن سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین تلاش برای تکمیل و ایجاد زیر ساخت های بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تمرکز کرده است.
ایشان یکی دیگر از دغدغه هایش تجهیز مراکز درمانی دولتی استان گیلان به تجهیزات مدرن پزشکی و آزمایشگاهی می باشد، مقوله ای که در سنوات گذشته برخی مدیریت ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به کم توجهی شده و با کمال تأسف در اثر این کم توجهی، بسیاری از تجهیزات مدرن پزشکی و آزمایشگاهی با تمامیت خواهی و رانت خواهی و ویژه خواهی عده‌ای خاص به افرادی خاص در بخش خصوصی درمان اختصاص پیدا کرد که همه ی مردم به علت مشکلات مالی نمی توانند از این مراکز درمانی خصوصی بهره‌مند شوند.

هم اکنون با اولویت مناطق کمتر برخوردار و همچنین اولویت مراکز درمانی دولتی فرآیند واگذاری تجهیزات مدرن پزشکی و آزمایشگاهی آغاز شده است.ادامه ی این روند خوب می تواند بسیاری از مشکلات مردم در حوزه ی درمان دولتی را حل و فصل نماید و این اقدام دکتر آشوبی و تیم مدیریتی ایشان قابل تقدیر می باشد.
مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،در ارتباط با تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال گیلان در رشت در حال پیگیری و تلاش مضاعف است تا با تامین به موقع منابع مالی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر منابع قانونی قابل استفاده برای افتتاح و راه اندازی این مرکز مهم درمانی در استان گیلان تا این بیمارستان بزرگ هرچه سریعتر خدمات را به گیلانیان در آینده‌ای نه چندان دور آغاز کند.
تحرک فوق العاده دکتر آشوبی و تیم همراه ایشان در ارتباط با برقراری عدالت در خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط گیلان ،ایشان را وادار کرده است تا با بازدید های میدانی چند روز در هر هفته از شهرستان های مختلف استان تا به کمبود ها و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق مختلف گیلان توجه واقعی شود و تا از رنج های مردم ناشی از بیماری کاهش یابد.

تلاش همه جانبه ی مدیریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای توجه واقعی به مقوله ی سلامت

در این ارتباط مبحث وجود سلامت به معنای عام در جهان کنونی و همچنین کشور و استان ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
بایستی تلاش و برنامه ریزی برای گسترش نظام سلامت بر پایه نظام پیشگیرانه و بهداشت محور به استراتژی ایجاد سلامت برای یکان یکان شهروندان و روستاوندان تبدیل شود.
صاحب نظران نظام سلامت واقعی معتقدند تا زمانی که نظام سلامت درمان محور باشد ،نمی تواند سلامتی حداکثری در جامعه برقرار نماید.ضرورت دارد تا مسئولان و متولیان نظام سلامت در اشل کشوری کم کم سمت و سوی نظام سلامت را به طرف نظام سلامت پیشگیرانه و بهداشت محور تغییر جهت دهند تا بتوانند به اهداف واقعی تامین سلامتی ایرانیان نزدیک شوند .
به باور دست اندرکاران واقعی مقوله ی سلامت ، اگر نظام سلامت بهداشت محور و پیشگیری محور بشود از همه نظر در نهایت به نفع جامعه و مردم خواهد بود.
چون در نظام سلامت پیشگیری محور بدلیل نهادینه شدن و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ، ورودی بیماران به مراکز درمانی چه بیماریهایی واگیردار و چه بیماریهای غیر واگیر دار به حداقل خواهد رسید و هزینه های هنگفتی نیز تلف نخواهد شد.
با این دیدگاه همه باید تلاش مضاعف نمایند تا در روندگذار از نظام سلامت درمان محور به نظام سلامت پیشگیری و بهداشت محور عمل کنیم.این موضوع هم باید استراتژی مدیریت کلان کشور و استان‌ها باشد و هم مردم و افکار عمومی برای تحقق نظام سلامت پیشگیری و بهداشت محور یاریگر همدیگر باشند.
تا تلاش همه جانبه ی مسئولان و مردم هم افزا و همگرا نباشد ،تغییر نظام سلامت از نظام سلامت درمان محور و پرهزینه به نظام سلامت پیشگیری و بهداشت محور و کن هزینه و پر فایده امکان نخواهد داشت.
در استان گیلان با وجود شرایط مدیریتی که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مدیریت خوب جناب آقای دکتر آشوبی وجود دارد و توجه خاص و علمی ایشان به مقوله ی بهداشت و پیشگیری دنبال می‌شود،ضرورت دارد تا برای تحقق نظام سلامت پیشگیری و بهداشت محور همه با هم جدیت به خرج دهیم تا از یک نظام سلامت سنتی درمان محور و پر هزینه به سوی نظام سلامت پیشگیری و بهداشت محور و کم هزینه حرکت کنیم .