از 8 تقاطع همسطح و غیر همسطح تا بازگشایی چند مسیر مهم؛

جزئیات تصویب هشت پروژه عمرانی بزرگ در رشت

اعضای شورای اسلامی شهر رشت با لایحه ارسالی شهرداری با مضمون اجرای هشت پروژه بزرگ عمرانی در سطح شهر موافقت کردند. بر اساس لایحه شهرداری در قالب طرح میثاق، هشت پروژه تقاطع همسطح و غیر همسطح در شهر رشت اجرایی می‌شود. این تقاطع‌ها در فلکه توشیبا، بلوار شهید باهنر، نیروی دریایی، میدان امام حسین، فلکه فرزانه، […]

اعضای شورای اسلامی شهر رشت با لایحه ارسالی شهرداری با مضمون اجرای هشت پروژه بزرگ عمرانی در سطح شهر موافقت کردند.

بر اساس لایحه شهرداری در قالب طرح میثاق، هشت پروژه تقاطع همسطح و غیر همسطح در شهر رشت اجرایی می‌شود.

این تقاطع‌ها در فلکه توشیبا، بلوار شهید باهنر، نیروی دریایی، میدان امام حسین، فلکه فرزانه، سه راه رودباری، حمیدیان و بلوار نماز با هدف رفع گره‌های ترافیکی در طول ۱۸ ماه اجرایی می‌شوند.علاوه بر پروژه‌های طرح میثاق پروژه‌های دیگری مانند بازگشایی سرگل به سعدی، کانال ژ ۵، بازگشایی ۱۴ متری لاله، آسفالت معابر اصلی و فرعی و دهه‌ها پروژه فرهنگی، عمرانی، ورزشی و خدماتی در مناطق شهر رشت عملیاتی خواهند شد.

بنا به گفته شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی در بررسی دوم اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری قرار شد ردیف‌های مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی، ساختمان آتش‌نشانی مسکن مهر، پیاده رو سازی خیابان مطهری و استاسرا و ادامه مرمت ساختمان میرزا خلیل رفیع در جای خود محفوظ ماندند تا تامین اعتبار آن‌ها طبق برنامه انجام شود.
شفیعی از پیش‌بینی ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در ضوابط بودجه امسال شهرداری رشت خبر داد و ابراز داشت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به فروش املاک اختصاصی یافته و به شهردار رشت اختیار دادیم تا از این محل برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه کنند.
وی اذعان کرد: اینجانب به عنوان کارشناس مالی و بودجه به همه تضمین می‌دهم امسال خارج از سقف بودجه مصوب سه منبع جدید درآمدی برای شهر رشت خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت افزود: برای حدود هفت تا ده هزار واحد مسکونی رأی تخریب صادر شده و طبق مصوبه مجلس که به شهرداری‌ها ابلاغ شده اجازه تکلیف در این زمینه داده شده است بنابراین در بدبینانه‌ترین حالت ما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمد خواهیم داشت که باید برای پروژه‌های ترافیکی رشت هزینه شود.
شفیعی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳۸ میلیارد تومان ارزش افزوده در بودجه محقق شد ادامه داد: این مبلغ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ معادل ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و انتظار داریم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از این محل درآمد داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به رایزنی خود، شهردار رشت و نماینده مردم رشت در مجلس با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان سخن گفت و ابراز داشت: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان قول مساعد دادند تا از محل منابع دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کلان ترافیکی شهر رشت اختصاص پیدا کند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت افزود: با توجه به پیشنهاد شهردار رشت، پیش‌بینی میکنم برای امسال و سال آینده بتوانیم مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی جذب کنیم.

در این جلسه مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه  هر یازده عضو شورای اسلامی حامی شهردار رشت خاطرنشان کرد:  در مسیر اجرای پروژه‌های طرح میثاق با شهردار رشت همراه و همقدم هستیم.

همچنین حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اعلام این که شهردار رشت شهرداری انقلابی و عمل گراست  ابراز داشت: تیم مدیریتی شهردار تمام جوانب اجرای طرح‌های میثاق را سنجیده‌اند.