جلسه شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی استان به ویژه دریای خزر در دیدار ریاست اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی با دکتر جهانگیری دستیار ویژه وزیر امور خارجه

  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، رئیس اتاق گیلان به‌همراه جمعی از فعالان اقتصادی استان با جهانگیری دستیار ویژه وزیر امور خارجه و هیأت همراه دیدار نمودند. رضائیان ضمن خوشامدگویی به مهمانان جلسه، بر نقش راهبردی گیلان به‌عنوان استان معین در صادرات محصولات سایر استان‌ها تأکید و به معضلات […]

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، رئیس اتاق گیلان به‌همراه جمعی از فعالان اقتصادی استان با جهانگیری دستیار ویژه وزیر امور خارجه و هیأت همراه دیدار نمودند.
رضائیان ضمن خوشامدگویی به مهمانان جلسه، بر نقش راهبردی گیلان به‌عنوان استان معین در صادرات محصولات سایر استان‌ها تأکید و به معضلات متعدد موجود در گمرک آستارا اشاره نمودند و گفت : می‌توان با تشکیل کارگروه ویژه اجرایی، گام‌های مؤثری در حوزه حمل و نقل بویژه حمل و نقل دریایی برداشت.

در ادامه جلسه، فرصت در اختیار فعالان اقتصادی از جمله خانم رحمانی، آقایان پرورش، امجدی، باباش‌پور، حسن‌پور و همین‌طور نیک‌سیرت و تیزهوش تابان قرار گرفت و مشکلات و معضلات موجود در بخش گمرک، زیرساخت‌ها، مدیریت، قوانین و بخشنامه‌ها مطرح و بر لزوم عزم و اراده جدی برای حل آن‌ها تأکید شد.

جهانگیری دستیار ویژه وزیر امور خارجه در حوزه دریای خزر ضمن تشکر از برگزاری نشست امروز، اظهار داشت: مشکلات متعددی وجود داشته که حل شده و بخش بزرگی از مشکلات نیز به قوت خود باقی است.
وی تأکید نمود که صادرات محصولات کشاورزی، یکی از مزیت‌های استان است که بایستی با رفع موانع، بستر برای بهره‌گیری از آن فراهم شود.

وی خواستار حضور پررنگ‌تر دانشگاه در احصاء و حل مسائل حوزه تجارت در بخش‌های مختلف کشتی‌سازی، حمل و نقل، کشاورزی و بازرگانی شد و عزم جدی‌تر و حضور میدانی پررنگ‌تر مسئولان استانی را یک الزام دانست.
وی موضوع اقتصاد دریامحور را در شرایط تحریم کشور مهم دانست و از فعالان اقتصادی خواست تا مشکلات و مطالبات خود را به‌صورت مکتوب منعکس و در اختیار وزارت امور خارجه قرار دهند تا از طریق آن‌ها پیگیری شود.