دو نفر از بازداشتی های اخیر استان گیلان به قید وثیقه  آزاد شدند

پس از گذشت بیش از یک هفته از بازداشت ۱۲ نفر در گیلان، خبرهای رسیده حاکی از آن است که ۲ نفر از این افراد به نام‌های واحده خوش سیرت و نگین رضایی با قید وثیقه آزاد شدند. با گذشت ۸ روز از بازداشت ۱۲ نفر از فعالان حقوق زنان در استان گیلان پیگیری خانواده‌های بازداشتی […]

پس از گذشت بیش از یک هفته از بازداشت ۱۲ نفر در گیلان، خبرهای رسیده حاکی از آن است که ۲ نفر از این افراد به نام‌های واحده خوش سیرت و نگین رضایی با قید وثیقه آزاد شدند.

با گذشت ۸ روز از بازداشت ۱۲ نفر از فعالان حقوق زنان در استان گیلان پیگیری خانواده‌های بازداشتی در دادسرای عمومی و انقلاب رشت و زندان لاکان ادامه دارد.

بنابر گفته یکی از نزدیکان بازداشتی‌های اخیر، طی چند روز گذشته خانواده‌های بازداشت‌شدگان دو نماینده از سوی خود را انتخاب و جهت پیگیری وضعیت به دفتر دادستانی مراجعه نمودند و بنا به گفته‌ی دادستان استان گیلان برای ۸ نفر از بازداشت‌شدگان قرار بازداشت یک‌ماهه صادر شده است و ۴ بازداشتی دیگر در نوبت تودیع وثیقه، قرار گرفتند.

در این فاصله دو نفر از این بانوان به نام‌های واحده خوش سیرت و نگین رضایی با قید وثیقه آزاد شدند.

صبح روز ۲۵ مردادماه، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، متین یزدانی، یاسمین حشدری، نگین رضایی، زهرا دادرس، زهره دادرس، واحده خوش‌سیرت، شیوا شاه‌سیاه، آزاده چاوشیان و سارا جهانی، همراه با هومن طاهری در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن بازداشت شدند.

اداره کل اطلاعات گیلان در روز پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ماه با صدور بیانیه‌ای گفت:

یک تیم تشکیلاتی ۱۲ نفره که سابقه فعالیت‌های ضد امنیتی متعددی در اغتشاشات سال گذشته را نیز دارا می‌باشد، روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه دستگیر شدند.