نگاهی به برگزاری موفق و باشکوه هر ساله ی جشنواره ی نوروزی لاهیجان ؛

دکتر زنده دل ،شهرداری حرفه ای و مدیری توانمند و از جنس مردم

شهر لاهیجان دوباره برند شهرهای گیلان شد/ مدیریت شهری لاهیجان ،هوشمند،توانمند و مردمی

شهرداری لاهیجان در دوره ی جدید مدیریت اجرایی با مدیریت هوشمند و توانمند مهندس زنده دل ،شهردار جوان ،کاربلد و متعهد و با همراهی شورای اسلامی شهر و کارکنان پرتلاش شهرداری با برنامه‌ریزی ،مدیریت و نظارت جدی بر پروژه‌ها و طرح های عمرانی ،خدماتی،رفاهی،
فرهنگی ،گردشگری و… دو باره به روز های خوب مدیریتی رسیده است.
این مهم با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که در دوران شیوع کرونا بوجود آمده بود که هنوز هم تبعات منفی آن بطور ضعیف ادامه دارد،حاصل شده است.

در مدیریت شهرداری لاهیجان هم افزایی و همگرایی به عنوان استراتژی مدیریت اجرایی شهری تعریف و تبدیل گردیده و این مجموعه از حاشیه ها فاصله گرفته و به متن ماموریت های اصلی شهرداری در زمینه های عمرانی،خدماتی،فرهنگی ،
رفاهی و… روی آورده است.

علاوه بر برنامه‌ریزی و ساماندهی برای انجام پروژه ها و طرح های متعدد عمرانی،زیر بنایی و خدماتی، نگاه ویژه ای به مقوله ی مهم فرهنگ و گردشگری شهر لاهیجان یکی دیگر از برجستگی های روزآمد مدیریت اجرایی شهرداری و مدیریت شهری لاهیجان می باشد.

برگزاری موفق و باشکوه جشنواره ی نوروزی۱۴۰۲

یکی از مولفه‌های موفقیت و هوشمندی مدیریت اجرایی شهرداری لاهیجان و مدیریت شهری آن، بازگشت ثبات و اقتدار مدیریتی به این مجموعه است که این مهم با مدیریت خوب دکتر
زنده دل،شهردار جوان و توانمند و از جنس مردم شهر لاهیجان با همراهی کارکنان زحمتکش شهرداری و مدیریت شهری میسور گردیده است.
برگزاری باشکوه و موفق جشنواره ی نوروزی امسال هم مانند سال گذشته و همچنین جشنواره ی بسیار مهم تئاتر خیابانی توسط شهرداری لاهیجان،نشان داد که شهر لاهیجان دوباره به برند شهرهای استان گیلان و حتی کشور در بسیاری از زمینه ها از جمله برنامه‌های فرهنگی و گردشگر پذیری و جلب و جذب سرمایه گذار تبدیل شده است.
استقبال مردم فهیم لاهیجان و همچنین مسافران و گردشگران که از اقصی نقاط کشور از این رویداد مهم فرهنگی و هنری پس از یک دوره ی طولانی شیوع بیماری کرونا و بوجود آمدن بسیاری از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری،خود گواه و شاهدی برای موفقیت تیم مدیریتی شهرداری لاهیجان می باشد که الگو برداری از آن می تواند در تولید نشاط و هنجارهای قشنگ اجتماعی دیگر شهرهای استان و کشور بسیار مؤثر و مفید باشد.
می توان ادعا کرد که شهرداری لاهیجان،هم اکنون از جمله معدود مدیریت های موفق و پیشرو مدیریت شهری در سطح کشور محسوب می‌شود،این مدیریت در استراتژی کاری خود ایجاد رفاه و زیر ساخت های مورد نیاز شهری و همچنین ایجاد نشاط و رضایتمندی برای شهروندان و کارکنان پرتلاش شهرداری و جذب گردشگران و سرمایه گذاران در پروژه های مختلف شهری قرار داده است و در این هدف گذاری تا این مرحله موفق بوده است.

آستانه ی تحمل بالای شنیدن انتقادات و پیشنهادات توسط شهردار و مدیریت شهری لاهیجان و پاسخگویی و شفافیت

در ضمن دکتر زنده دل،شهردار لاهیجان و اعضای شورای شهر لاهیجان،عملا اثبات کرده اند که ظرفیت شنیدن انتقادات منصفانه و دلسوزانه ی شهروندان و رسانه های گروهی و تشکل های مردم نهاد را در ارتباط با مدیریت شهری را به خوبی دارند و این روش را یک اسلوب مدرن مدیریتی می دانند. همچنین در امر پاسخگویی در رابطه با مباحث مدیریت شهری ،شهردار و مدیریت شهری لاهیجان نشان داده که لکنت زبان ندارد وهم توانایی مدیریت اجرایی شهر برای مردم را بخوبی دارد و هم پاسخگویی و شفافیت را وظیفه ی حرفه ای خود می داند.

 

علی کریمی پاشاکی __روزنامه نگار