راه اندازی ایستگاه ها و خانه های دوچرخه اشتراکی در رشت کلید خورد
جلسه تعیین تکلیف قرارداد راهاندازی ایستگاهها و خانههای دوچرخه( سیستم دوچرخه اشتراکی) شهر رشت با حضور شهردار رشت، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی،رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورا، سازمان سرمایهگذاری و شرکت سرمایهگذار برگزار شد. به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ جلسهای در راستای تعیین تکلیف قرارداد […]
جلسه تعیین تکلیف قرارداد راهاندازی ایستگاهها و خانههای دوچرخه( سیستم دوچرخه اشتراکی) شهر رشت با حضور شهردار رشت، رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی،رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورا، سازمان سرمایهگذاری و شرکت سرمایهگذار برگزار شد.
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ جلسهای در راستای تعیین تکلیف قرارداد احداث و راهاندازی ایستگاهها و خانههای دوچرخه( سیستم دوچرخه اشتراکی) شهر رشت امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ با حضور رحیم شوقی شهردار رشت، محسن سماکچی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی، سیدحسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی ،مدیرعامل سازمان سرمایهگذاری، مدیر ترافیک و حمل و نقل شهرداری رشت، مدیر بازرسی، سرمایهگذار پروژه و مدیر حراست برگزار شد.
در این جلسه سرمایهگذار طرح دوچرخههای اشتراکی توضیحاتی در مورد اجرای این پروژه ارائه داد، همچنین نماینده سازمان سرمایهگذاری نیز توضیحاتی درباره نحوه اجرای قرارداد دوچرخههای اشتراکی داشت و مزیتهای پروژههای اینچنینی را در حوزه ترافیک شهری، استفاده از حمل ونقل پاک و انسان محور برشمرد.
لازم به ذکر است، در پایان این جلسه و با مساعدت شهردار رشت و نگاه حمایتی ایشان قرار شد جلساتی با چندین مجموعه توانمند در بخش واردات دوچرخه شهری با تکنولوژی دوچرخههای نسل چهار برگزار شود تا مشکل واردات دوچرخه حل شود و سپس ظرف مدت یک هفته بعد از برگزاری این جلسات نتیجه به شهرداری رشت اعلام گردد.
قرارداد سرمایهگذاری راهاندازی ایستگاهها و خانههای دوچرخه( سیستم دوچرخه اشتراکی) شهر رشت در سالهای گذشته منعقد شده بود اما با توجه به بروز یکسری مشکلات در روند واردات دوچرخه، اجرای این طرح با وقفه مواجه شد.
گفتنی است سامانه دوچرخه اشتراکی یا سامانه دوچرخه عمومی یک خدمت است که در آن دوچرخه به صورت رایگان یا در مقابل وجهی در اختیار افراد قرار میگیرد. در بسیاری از سامانهها افراد دوچرخه را از یک ایستگاه تحویل گرفته به به ایستگاهی دیگر در همان سامانه تحویل میدهند. این ایستگاهها شامل جایگاهی برای دوچرخه است که دوچرخه در آن توسط یک سامانه رایانهای قفل و باز میشود. کاربر مشخصات خود را در ایستگاه مبدأ به سامانه میدهد (این کار از راههای گوناگونی مانند کارت هوشمند، کد شناسایی و رمز یا تلفن همراه امکانپذیر است) دوچرخه باز میشود و سپس در ایستگاه مقصد دوباره دوچرخه را قفل میکند. در برخی از سامانهها قفل بر روی خود دوچرخه است؛ که کاربر با بهکارگیری گوشی هوشمند نزدیکترین دوچرخه به خود را در نقشه پیدا میکند و قفل آن را باز میکند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0