رشت یکی از شهرهای موفق کشور در حوزه روابط بینالملل شهری است
رحیم شوقی شهردار رشت، در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با تبریک این روز به دستاندرکاران ارتباطات و اطلاعرسانی، روابط عمومی را بازوی استراتژیک توسعه شهری دانست و گفت: روابط عمومیها نهتنها صدای رسای خدمات مجموعهها هستند، بلکه باید صدای مردم را نیز به مدیران منتقل کنند. این ارتباط دوسویه، رمز موفقیت در […]
رحیم شوقی شهردار رشت، در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با تبریک این روز به دستاندرکاران ارتباطات و اطلاعرسانی، روابط عمومی را بازوی استراتژیک توسعه شهری دانست و گفت: روابط عمومیها نهتنها صدای رسای خدمات مجموعهها هستند، بلکه باید صدای مردم را نیز به مدیران منتقل کنند. این ارتباط دوسویه، رمز موفقیت در مدیریت شهری است.
وی افزود:شهرداری رشت از نظر حجم عملیات اجرایی، قابل مقایسه با بودجه عمرانی کل استان گیلان است و این جایگاه ایجاب میکند که اطلاعرسانی، تبلیغات و تعامل با افکار عمومی، جایگاهی ویژه در مدیریت شهری داشته باشد.
شوقی با بیان اینکه برخی خدمات شهرداری مانند مدیریت پسماند، آتشنشانی و عمران به صورت شبانهروزی انجام میشود، گفت:انعکاس درست، بهموقع و دقیق این خدمات در رسانهها و از سوی روابط عمومیها، میتواند همدلی و مشارکت مردم را در مسیر توسعه به همراه داشته باشد.
شهردار رشت در ادامه به عملکرد روابط عمومی شهرداری رشت نیز اشاره کرد و گفت: رشت امروز یکی از شهرهای موفق کشور در حوزه روابط بینالملل شهری است. در سال گذشته، شهرداری رشت در کنار تهران نماینده ایران در مجمع شهرداران بریکس بود.
وی همچنین با اشاره به پروژههای مهم عمرانی شهر رشت از جمله طرح میثاق، گفت: این طرح شامل ۵ تقاطع غیرهمسطح و محور شهید سلیمانی به طول ۴.۵ کیلومتر است که برخی بخشهای آن در تابستان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین طرحهای جدیدی در حوزه بازگشایی مسیرها و احیای بناهای قدیمی با جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در دست اقدام است.
شهردار رشت در پایان بار دیگر از تلاشهای حوزه روابط عمومی تقدیر و خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید هم بازتابدهنده خدمات شهرداری باشد و هم زبان مطالبهگری شهروندان. ما در مدیریت شهری بر این باوریم که روابط عمومی در کنار مدیران است، نه در سایه آنها. تصمیمسازیهای مهم نیز با حضور و مشارکت مدیران روابط عمومی انجام میشود.
فرماندار رشت: روابط عمومیها رفوگران حرفهای گفتمان و سرمایهگذاران صداقت هستند
سید اسماعیل میرغضنفری با تبریک این روز به تلاشگران عرصه ارتباطات، اظهار داشت: کار روابط عمومی، کاری سخت، پرچالش اما سرشار از ثمرات مثبت و ماندگار است. سخت از آن جهت که باید همواره آماده مدیریت شرایط پیشبینینشده باشید، و شیرین از آن رو که خاطرات این مسیر پرفراز و نشیب، ماندگار و الهامبخش خواهد بود.
وی با بیان اینکه «روابط عمومی تنها عکاسی و خبرنویسی نیست»، افزود: امروزه روابط عمومی یک علم، یک تحلیلگر و یک مشاور امین برای مدیران است. ۹۰ درصد آگاهی انسان از آن چیزی است که میبیند، و روابط عمومی پیشانی هر سازمان است که باید این دیده شدن را با صداقت و هنرمندی به جامعه منتقل کند.
فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در اصلاح و بهبود ارتباطات سازمانی، گفت: روابط عمومیها رفوگران حرفهای گفتوگو هستند. آنها میتوانند از یک گفتوگوی سرد، گفتمان گرم بسازند و امید را به جامعه تزریق کنند.
فرماندار رشت در پایان از شهردار، اعضای شورا و مجموعه روابط عمومی شهرداری رشت برای برگزاری این آیین تقدیر کرد و گفت: امروز با افتخار در اولین حضورم در ساختمان شهرداری، در جمع کسانی هستم که با عشق و هنر کار میکنند. روابط عمومی کاری عاشقانه است و این عشق در تلاش شما هویداست.
سید حسین رضویان: روابط عمومی، مرز اول گفتوگوی مدیریت شهری با جامعه است
سید حسین رضویان، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در مراسم تجلیل از روابط عمومی های شهرداری رشت با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، به بیان اهمیت و جایگاه این حوزه در ساختار مدیریت شهری پرداخت.
وی گفت:روابط عمومیها نهتنها بازتابدهنده عملکرد مجموعه خود هستند، بلکه با جانبداری مسئولانه، تلاش میکنند افکار عمومی را با مسیر خدمترسانی مدیریت شهری همراه سازند. آنها مرز اول گفتوگو با جامعهاند و باید بهگونهای عمل کنند که مردم از سازمان، جز عطر خدمت چیزی احساس نکنند.
رضویان با اشاره به تجربه فعالیت خود در حوزههای اطلاعرسانی دولت و صنعت آب و برق افزود:در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، روابط عمومیها نه در حاشیه، بلکه در متن مدیریت سازمانها جای دارند. آنها مسئول تنظیم دقیق روابط درونی و بیرونی هستند و همزمان اسناد جلسات، ارتباطات، بازتابها و افکار عمومی را مدیریت میکنند.
وی تاکید کرد:روابط عمومی صرفاً پیام را از نقطهای به نقطه دیگر نمیفرستد، بلکه جامعه هدف را به بطن تصمیمگیریها نزدیک میکند. این همان کارکرد رسانهایِ فعال و هوشمند در بستر سازمان است.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در پایان از تلاشهای مداوم همکاران حوزه ارتباطات در شهرداری و شورا تقدیر و برای آنان آرزوی موفقیت، سلامت و پویایی روزافزون کرد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0