مفاخر گیلان بی نام و نشان نباشند؛

سازمان سیما، منظر شهرداری رشت، کارهای زیبایی که کرد، کارهایی که باید بکند!

 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در هفته های اخیر طرح‌های جذابی را در دستور کار قرار داده است. با این حال مشخص است که روند زیباسازی در شهر رشت کار زیادی دارد.   کاشت درختچه‌های نارنج و دیوارنگاره جدید خیابان سرچشمه، رنگ آمیزی پلهای هوایی و نصب المان زیبای طاووس در خیابان […]

 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در هفته های اخیر طرح‌های جذابی را در دستور کار قرار داده است. با این حال مشخص است که روند زیباسازی در شهر رشت کار زیادی دارد.

 

کاشت درختچه‌های نارنج و دیوارنگاره جدید خیابان سرچشمه، رنگ آمیزی پلهای هوایی و نصب المان زیبای طاووس در خیابان جوان، از جمله اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در هفته‌های اخیر است که جذابیت‌های خاص خودشان را داشتند.

این ها جذابیتهای خاص خودشان را دارند، ولی مشخص است که کافی نیست و درخواستهای شهروندان بیشتر از اینهاست. به طور مثال مسافران گیلان و مخاطبان می‌پرسند سردیس مفاخر و مشاهیری که در سبزه میدان رشت نصب شده متعلق به چه کسانی است. بسیاری چهره پروفسور سمیعی، دکتر بهزاد، استاد ناصر مسعودی، اکبر رادی را می‌شناسند، اما به مرور زمان دستنوشته معرفی آن ها در سبزه میدان پاک شده و پیگیری‌ها برای اصلاح آن ادامه دارد. ولی مشخص است بدون معرفی این سردیسها چیزی کم دارد!مشاهیر و مفاخر بی نام و نشان نباید باشند.