سنگ تمام معاون استاندار برای فرماندار جدید رشت | آیا اشکالات متعدد کیا عاشوری فراموش شده است؟

طاها عبدالهی:حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار گیلان صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت با معارفه کیا عاشوری به عنوان فرماندار رشت و عصر همین روز با تودیع وی در فرمانداری تالش سنگ تمام گذاشته است.

معاون استاندار گیلان در مراسم تودیع عاشوری در فرمانداری تالش  انتقاداتی را متوجه دولت سابق کرد و گفت: شهیدان در وصیت نامه خود می‌نوشتند که امام را تنها نگذارید. آنها اعتقاد قلبی داشتند که باید گوش به فرمان ولی امر باشند اما امروز شاهد شکستهایی بودیم و خرمشهرهایی از ما سقوط کرد.مقام معظم رهبری هر چه فرمودند برخی جلسه گذاشتند و تفسیر و تعدیل کردند و مواردی را کنار گذاشتند. اخیرا حتی به وضعیتی رسیدیم مسخره هم می‌کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به شعار سال در طی ۱۰ سال گذشته تصریح کرده است: طی ۱۰ سال گذشته بر مشکلات معیشتی و اقتصادی تاکید شده که آنها بی توجهی کردند. امروز باید به اصل و اساس شعار انقلاب برگردیم و دوباره ریل گذاری کنیم.
این مقام دولتی در دفاع از عملکرد کیا عاشوری فرماندار سابق تالش تاکید کرد: هر کسی در هر جایگاهی با اختیارات خود و منزلت برابر مثمر ثمر است. امروز دهیاران و بخشداران در خط مقدم رابطه با مردم و سرپنجه نظام هستند. بودجه و طراحی انجام می‌شود ولی گاهی همین سرپنجه ها کار را خراب می‌کنند.‌ برای رضایتمندی مردم این سرپنجه ها باید کار خود را درست انجام دهند ولی گاهی بدرفتاری می‌کنند.
مصطفی پور همچنین در تمجید از عاشوری و دلیل انتخاب وی به عنوان فرماندار شهرستان رشت تصریح کرده است: صبح امروز عاشوری را در رشت به عنوان فرماندار معارفه کردیم و اکنون در مراسم تودیع وی در تالش هستیم. طبق ارزیابی عاشوری جزو فرمانداران موفق استان بوده و جز رضایتمندی مردم نمی‌توان ارزیابی دیگری از مدیران داشت.
کیا عاشوری ۱۴ ماه فرماندار تالش بود اما در طی این مدت حتی یکبار هم حاضر نشد با خبرنگاران نشست خبری برگزار کند. همه اخبار درباره وی و عملکردش از دریچه روابط عمومی منعکس می‌شد.
انتقادات بسیاری به وی در زمینه نان، وضعیت بیمارستان شهید نورانی، آسفالت معابر، طرح های هادی روستایی و کمبود پروژه های دولتی برای افتتاح در هفته دولت و دهه فجر انجام شد که حاضر نشد به هیچ کدام پاسخگو باشد.