شبکه اجتماعی تردز هم از فیلترینگ در امان نماند

شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» از روز گذشته منتشر شده، اما امکان دسترسی به آن با IPهای ایران وجود ندارد. با این‌حال اگر عضو این شبکه شده باشید، احتمالا تعداد زیادی از دوستان خود را ببینید که همین امروز در آن عضو شدند. درواقع کمتر کسی متوجه فیلتر بودن تردز در ایران شده چرا که فیلترشکن‌ […]

شبکه اجتماعی «اینستاگرام تردز» از روز گذشته منتشر شده، اما امکان دسترسی به آن با IPهای ایران وجود ندارد. با این‌حال اگر عضو این شبکه شده باشید، احتمالا تعداد زیادی از دوستان خود را ببینید که همین امروز در آن عضو شدند. درواقع کمتر کسی متوجه فیلتر بودن تردز در ایران شده چرا که فیلترشکن‌ کاربران در این روزها روشن است‌. اما نکته مهمی که باید گفت اینست که فیلترینگ تردز، اقدام جدیدی نیست و همه چیز به مسدودسازی اینستاگرام باز می‌گردد. مسدود بودن تردز نشان می‌دهد فیلترینگ در ایران به مرحله جدیدی رسیده است. در واقع فیلترینگ کاری می‌کند تا فرصت‌های جدید، پیش از آنکه بخواهند به شکل یک تهدید در آیند، جلویشان گرفته شود.

فقط دو ساعت پس از انتشار عمومی تردز مارک زاکربرگ مدیرعامل متا اعلام کرد که این شبکه اجتماعی بیش از دو میلیون کاربر دارد و پس از چهار ساعت تعداد این کاربران به پنج میلیون نفر رسید.