شنیده های حکایت گیلان از یک بحث جنجالی؛

طرح برخی مدیران استانداری برای برچیدن پیاده راه فرهنگی و مخالفت شورا و شهرداری رشت

شنیده ها حاکی از آن است برخی مدیران دولتی در استانداری سعی در فشار به شورای ترافیک شهرستان رشت برای برچیدن پیاده راه فرهنگی و باز کردن مسیر آن برای عبور خودروها هستند. طرحی که فعلا با مخالفت شورا و شهرداری رشت مواجه شده است و افکار عمومی هم به شدت نسبت به آن موضع […]

شنیده ها حاکی از آن است برخی مدیران دولتی در استانداری سعی در فشار به شورای ترافیک شهرستان رشت برای برچیدن پیاده راه فرهنگی و باز کردن مسیر آن برای عبور خودروها هستند. طرحی که فعلا با مخالفت شورا و شهرداری رشت مواجه شده است و افکار عمومی هم به شدت نسبت به آن موضع گیری دارند.

در برنامه گلزار شهدای رشت  که با حضور معاون سیاسی، امنیتی استانداری گیلان برگزار شد، مجتبی صولتی که زمانی گفته می‌شد مشاور استاندار گیلان است  بر لزوم بازگشایی پیاده راه فرهنگی رشت تاکید کرد و گفت: آن دسته از مسئولان شهری و اعضای شورا که مخالف بازگشایی پیاده راه و عبور و مرور خودروها هستند و تهدید به استعفا کرده اند، شما تاکنون چه گلی بر سر ما زده اید که ما را تهدید به استعفا می کنید؟ حضور شما چه مشکلی از ما حل کرده که عدم حضور شما قرار است مشکل ایجاد کند. این جلسه این هشدار را به شما می دهد که یا در مسیر حرکت می کنید یا با استعفای خودتان ما را خوشحال می کنید.

مصوبات شورای ترافیک شهرستان لازم الاجرا است و ریاست آن با فرمانداری شهرستان است و نمایندگان پلیس و اداره راه و شهرسازی نیز در آن عضویت دارند.

گفته می‌شود بهانه برای برچیدن پیاده راه خارج کردن مرکز شهر از بار ترافیکی است که البته به نظر می‌رسد بحث‌های اخیر بی حجابی نیز در آن دخیل است.

پیاده راه فرهنگی رشت از جمله محبوبترین نقاط گردشگری شهر است که در شبانه روز هزاران نفر در آن حضور دارند و تصاویر مردم در آن موجب شهرت هرچه بیشتر شهر شده است. بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رویدادهای سیاسی در این نقطه برگزار شده و شهرداری و دیگر ارگان‌ها برای برپایی چنین برنامه‌هایی نیاز ندارند قسمتی از شهر را زیر بار ترافیکی ببرند. اولین برنامه ای که در این پیاده راه برگزار شد، کنگره هشت هزار شهید استان گیلان بود که در سطوح ملی نیز بی سابقه بود. حالا مشخص نیست با کدام فکر عجیب و غریبی قرار است به جای ساختن شهر و اصلاح آن شاهد تخریب و برچیدن باشیم. اسمش را هم گذاشته اند «حرکت در مسیر»! مسیر را ظاهرا این افراد مشخص می‌کنند!