فیش حقوقی یک نماینده مجلس با مزایای صد میلیون تومانی لو رفت+عکس

فیش حقوقی مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران در مجلس  منتشر شده که نشان می‌دهد هزینه دفتر، اجاره مسکن، همراه نماینده،  تلفن، همراه  و ایاب و ذهاب نماینده در آن گنجانده شده است و بالغ بر صد میلیون تومان می‌شود. خود این نماینده حقوق خود را ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان می‌داند. با این به طور […]

فیش حقوقی مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران در مجلس  منتشر شده که نشان می‌دهد هزینه دفتر، اجاره مسکن، همراه نماینده،  تلفن، همراه  و ایاب و ذهاب نماینده در آن گنجانده شده است و بالغ بر صد میلیون تومان می‌شود. خود این نماینده حقوق خود را ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان می‌داند.

با این به طور سرانگشتی هزینه حداقل ۲۹۰ نماینده مجلس با مزایای صد میلیون تومانی بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان ماهانه می‌شود که به قول یکی از نمایندگان نباید چندان روی آن حساس شد، زیرا لکسوس نگرفته اند! حالا کاری نداریم برخی نمایندگان داریم که برای یک آسفالت کوچه هم شاهد بنر تقدیر و تشکر از آن‌ها هستیم! من باب حلال کردن مزایای صد میلیون تومانی!

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود درباره این فیش حقوقی نوشت:  «از اول معتقد و عامل به ‎شفافیت مسئولان بویژه اموال بودم. چرا این فیش تاکنون منتشر نشده؟ چون “فقط در اختیار مدیریت مجلس” بوده و صادر نمی‌شده (توضیح بیشتر با رئیس و سخنگوی مجلس)

چرا از ۲۸۶ فیش مشابه “هزینه نمایندگی”، نیروی اجرایی مجلس فقط این یکی را درز داده؟ شاید تسویه حساب!

با استقبال از شرایط پیش‌آمده:

دریافتی نمایندگانی که از مجلس حقوق می گیرند، بین ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان است. البته بنده حقوق هیات علمی می‌گیرم و مابه‌التفاوت را مجلس می‌دهد. اگر قرار بود یک بخشدار هم، هزینه اجاره دفتر، خودرو، چند کارمند و سایر هزینه‌های کارش را نقدا بگیرد، بسیار بیشتر از هزینه نمایندگی می‌شد.

کاش نمایندگان هم امکانات ثابت داشتند اما فعلا مخارج اداری را به صورت نقدی از مجلس می‌گیرند و خودشان باید هزینه دفتر، حقوق کارمندان، هزینه های جاری تلفن و احیانا اجاره مسکن را بدهند.

البته ابزار تفکیک نیاز فردفرد نمایندگان به هر مورد وجود ندارد لذا اگر نماینده‌ای اجاره مسکن نمی‌دهد، می‌تواند پولش را برای کارمند بیشتر یا اجاره دفتر وسایر وظایف نمایندگی هزینه کند.

مبلغ ودیعه مسکن مذکور را طبق وعده اول مجلس، برای وام ضروری مراجعان در بانک رسالت گذاشته‌ام. طبعا نماینده مجاز به استفاده شخصی نیست، اما بررسی آن تقواسنج می‌خواهد.»