لیست بلندبالای «شهرداران نمونه و برتر» به همت استانداری گیلان+تصاویر

 همایش روز شهرداری‌ و دهیاری که توسط استانداری گیلان برگزار شد، تعداد زیادی از شهرداران استان گیلان مورد تقدیر قرار گرفتند که تعداد زیاد آن‌ها با واکنش طنزآمیز مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. هرکدام از این شهرداران خود را به عنوان شهردار نمونه و برتر استان گیلان معرفی کردند و مشخص نیست مگر کسی […]

 همایش روز شهرداری‌ و دهیاری که توسط استانداری گیلان برگزار شد، تعداد زیادی از شهرداران استان گیلان مورد تقدیر قرار گرفتند که تعداد زیاد آن‌ها با واکنش طنزآمیز مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. هرکدام از این شهرداران خود را به عنوان شهردار نمونه و برتر استان گیلان معرفی کردند و مشخص نیست مگر کسی مانده بود که از آن تقدیر نشود.

البته شهرداران رشت، تالش، انزلی، لنگرود چون یا تازه سر کار آمده بودند و یا هنوز مشکل صلاحیت و تایید دارند و یا تعلیق شده اند از این قافله شهردار نمونه خارج شده اند.

باید از متولیان چنین انتخاب‌هایی پرسید معیار و ملاک شهرداران نمونه در گیلان چیست؟ در طول دو سال گذشته کار خاص و ویژه ای که آنها را سرآمد کرده باشد نداشتیم. اگر هم آسفالت و پرداخت حقوق ملاک است که این دیگر وظیفه شهرداری است. کدام شهرداری درآمدزایی ویژه ای به دست آورده که قابل عرض باشد؟

استانداری گیلان کاری کرده که هرکدام شهرداران به خود اجازه می‌دهد خود را به عنوان شهردار برتر استان معرفی کند و آن را با آب و تاب معرفی کند. آیا در صورت قصورات بعدی استانداری مسئولیت چنین کاری را می‌پذیرد؟

 

تصاویر زیر که به عنوان نمونه از شبکه‌های اجتماعی استخراج شده نشان می‌دهد که چنین برنامه‌هایی چقدر فاقد محتواست. حتما فردا برای چنین جوایزی می‌خواهند بنر هم بزنند؟ در ارتش یک مثال است که «تنبیه برای همه تشویق برای یکی»، استانداری گیلان آن را به «تشویق برای همه» تغییر داده است، ولی کسی که تنبیه می‌شود شهروندان هستند که چنین مدیرانی از هیچ برای خودشان کره می‌گیرند!