محرومیت از تحصیل دانشجوی دانشگاه گیلان بدون هیچ گونه احضار، اخطار و تفهیم اتهام

سید علی حسینی⁩ دانشجوی کارشناسی رشته بازرگانی دانشگاه گیلان از تحصیل محروم شده و دسترسی وی به سامانه آموزشی قطع شده است. به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، سال گذشته، پس از آزادی این دانشجو از بند و عفو وی و مختومه شدن پرونده قضایی، دانشگاه او را تهدید به اخراج می‌کند و از […]

سید علی حسینی⁩ دانشجوی کارشناسی رشته بازرگانی دانشگاه گیلان از تحصیل محروم شده و دسترسی وی به سامانه آموزشی قطع شده است.

به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، سال گذشته، پس از آزادی این دانشجو از بند و عفو وی و مختومه شدن پرونده قضایی، دانشگاه او را تهدید به اخراج می‌کند و از وی تعهد می‌گیرد. درحالی که این دانشجو در داخل دانشگاه هیچ اقدامی نکرده بود و پرونده قضایی ایشان نیز مربوط به خارج از دانشگاه می‌شد.

حال و پس از گذشت چندین ماه، کمیته انضباطی بدون هیچ‌گونه توضیح و اخطاریه‌ای، دسترسی وی به سامانه آموزشی را قطع کرده‌است. همچنین در پاسخ به پیگیری‌ها، کمیته بصورت تلفنی عنوان کرده‌ که حکم دو ترم تعلیق برای ایشان صادر شده است. این درحالی است که تا به حال هیچ احضاریه رسمی، تفهیم اتهام و اساسا تشکیل پرونده‌ای انضباطی‌ای برای وی صورت نگرفته و در اقدامی آشکارا خلاف قانون، این دانشجو محروم از تحصیل شده است.

گفتنی است با اجرایی شدن حکم دو ترم تعلیق، این دانشجو در آستانه اخراج از دانشگاه قرار می‌گیرد.

حکایت گیلان آمادگی انتشار هر گونه توضیحی از جانب دانشگاه گیلان را دارد.