سید کاظم دلخوش :

مخالف افزایش سن بازنشستگی هستیم

نماینده مردم صومعه سرا گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، کمک های خوبی به اقشار مختلف جامعه و به خصوص بازنشستگان شد. طی سه سال قرار شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود. «سید کاظم دلخوش» در گفت و گو با گیل خبر افزود: در ارتباط با سن بازنشستگی […]

نماینده مردم صومعه سرا گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه در بخش های مختلف اقتصادی، کمک های خوبی به اقشار مختلف جامعه و به خصوص بازنشستگان شد. طی سه سال قرار شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

«سید کاظم دلخوش» در گفت و گو با گیل خبر افزود: در ارتباط با سن بازنشستگی که تاریخ های متفاوتی مطرح شد، ما با این شیوه تغییر سن بازنشستگی موافق نبودیم، چون که چند مشکل به وجود می‌آید.

مشکل اول اختلاف سن بازنشستگی خانم ها و آقایان است، این مسئله مبهم است و باید اصلاح شود و از تاریخ بازنشستگی قبلی تقریبا عدول شده است.

همچنین سن بازنشستگی آقایان در میزان سابقه کار افراد در سال های مختلف، موضوعی است که همچنان مبهم است.
نماینده مردم صومعه سرا گفت: افزایش سن بازنشستگی در شرایط فعلی جامعه، نه مورد درخواست بازنشستگان است و نه مقبول شاغلین و جامعه‌ای است که درصد بالایی جوانان بیکار دارد.
عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: علی رغم آن که ما هم در کمیسیون و هم صحن مجلس مخالفت کردیم، اما این مصوبه تصویب شد. من امیدوارم که شورای محترم نگهبان در بررسی هایی که انجام می‌دهد به این بخش ایرادات لازم را بگیرد و ما برگردیم به تاریخ های قبلی سن بازنشستگی و استفاده از مزایای بازنشستگی به نحوی باشد تا هیچ بخشی از جامعه دچار آسیب نشود.
دلخوش در پایان اظهار امیدواری کرد: ما هم انشالله اگر شورای نگهبان به این بخش ایراد گرفت در مجلس اصلاح این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.