آبفای گیلان خبر داد:

مصرف آب گیلانی ها ۶ لیتر بیشتر از میانگین کشوری است

مدیر دفتر بهره برداری وتوسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه باران درخواست کرد: گیلانی ها آب را بهینه مصرف کنند. به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، ناصر دودانگه مدیر دفتر […]

مدیر دفتر بهره برداری وتوسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه باران درخواست کرد: گیلانی ها آب را بهینه مصرف کنند.

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، ناصر دودانگه مدیر دفتر بهره برداری و توسعه تاسیسات تامین، تصفیه و خطوط انتقال شرکت آبفای گیلان شنبه ۲۷ خرداد ماه، در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه باران گفت: مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب شرب ضروریست.

دودانگه؛ با اشاره به اینکه طبق آمار سرانه مصرف آب شرب در گیلان بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: سرانه مصرف آب شرب به طور کل در بخش خانگی، صنعتی، عمومی و تجاری در کشور به ازای هر نفر ۱۸۹ لیتر و در استان گیلان ۱۹۵ لیتر در شبانه روز می باشد؛ این آمار در مصرف خانگی در میانگین کشوری ۱۴۷ لیتر و در گیلان ۱۵۱ لیتر به ازای هر نفر است.

وی با بیان اینکه اصلاح تعرفه، اصلاح رفتار و اصلاح ابزار سه روش مدیریت مصرف آب در دنیاست، تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب و ترویج این فرهنگ وظیفه ای همگانی است.

ناصر دودانگه مطالبی را در خصوص راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب شرب، استفاده از ابزار کاهنده مصرف از جمله شیرآلات پدالی، اهرمی و … بیان کرد و از مردم خواست؛ با رعایت نکات صرفه جویی در مصرف آب، این نعمت الهی را بهینه و درست مصرف کنند.