معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فرا رسیدن ” سالروز گرامی داشت مقام معلم و استاد ” را تبریک گفت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با انتشار پیامی، فرا رسیدن " سالروز گرامی داشت مقام معلم و استاد " (دوازدهم اردیبهشت ماه) را به تمامی اساتید تبریک گفت.

پیام دکتر فردین مهرابیان به مناسبت فرا رسیدن ” سالروز گرامی داشت مقام معلم و استاد ” به این شرح است:

« به نام خداوند جان و خرد »

دوازدهم اردیبهشت‌ ماه، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری استاد حوزه و دانشگاه است که برای بزرگداشت نقش کلیدی و موثر جایگاه معلم و استاد در رشد و پرورش نسل کنونی و به تبع آن، نسل های آینده، به عنوان « روز گرامی‌داشت مقام معلم » نامگذاری شده است.

نقشی که به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع کمک می کند، از جایگاه رفیعی برخوردار است که با نامگذاری یک روز و یا یک هفته برای آن، نمی توان به همه آثار و ابعاد برگرفته از این نقش پرداخت و نسبت به زحمات معلمان، مدرسان و اساتید محترم، ادای دین کرد.حریم مدرسه و دانشگاه، نزدایرانیان ازدیربازحریمی مقدس و والا در راه آموختن علم با حلم است و چه زیبا معلمان و اساتید فضای تعلیم و تربیت ناب‌ترین جلوه‌های عشق وایثار را به تصویرکشیده‌اند.

۱۲ اردیبهشت‌ماه، یک فرهنگ است برای سپاس ازدریای بیکران انتقال اندیشه‌ها به مقام والای معلمی وآموزگاری، جایگاه والای علم ومعرفت واندیشه آموختن در تفکر دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش مشهوداست.

اینجانب ضمن گرامی داشت سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و قدردانی از خدمات اساتید دانشگاهی و پیشکسوتان این عرصه در جهت توسعه علوم و رشد و پرورش ارزشمندترین عناصر هر جامعه، یعنی ” انسان “، روز استاد را به همه همکاران عضو هیات علمی ،اساتید و مربیان عزیز که در نقش مدرس، وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده کشور را بعهده دارند، تبریک و تهنیت عرض کرده و از خداوند متعال، رستگاری و عزت همگان را مسئلت می نمایم.

دکتر فردین مهرابیان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان