علی پورحسن آستانه، فعال و مدیر فرهنگی ، شاعر و نویسنده

ندانستن و عدم درک صحیح از سازمان مدرن روابط عمومی ، پاشنه آشیل دولتها در جمهوری اسلامی ایران

      ۲۷ اردی بهشت ماه ،روز ارتباطات و روابط عمومی است. بی پرده بگویم چیزی که همه دولت ها از گذشته تا به حال از نا کارآمدی آن رنج می برند ضعف ارتباطات و نداشتن روابط عمومی است . تاسف آور اینکه از پس سال ها هنوز مدیران نظام نمی دانند روابط عموی […]

 

 

 

۲۷ اردی بهشت ماه ،روز ارتباطات و روابط عمومی است.
بی پرده بگویم چیزی که همه دولت ها از گذشته تا به حال از نا کارآمدی آن رنج می برند ضعف ارتباطات و نداشتن روابط عمومی است .
تاسف آور اینکه از پس سال ها هنوز مدیران نظام نمی دانند روابط عموی یک علم است و پارکینگ نیروهای مازاد و از کار افتاده نیست و کلید موفقیت شان داشتن یک روابط عمومی قوی است و رمز موفقیت یک روابط عمومی در داشتن ارتباط خوب و موثر و بهره مندی از رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب و… خلاصه می شود
امروز هیچ مدیر ارشدی برای پیشبرد و موفقیت در کارهایش با روابط عمومی مشورت نمی کند و روابط عمومی های ضعیف نیز توان مشورت دادن به مدیران را ندارند و اینگونه گی شود که فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری ابتر روی زمین می ماند .و تصمیمات شورای روابط عمومی ها و شورای اطلاع رسانی تنها در حد جلسات عقیم می ماندو از اتاق در بسته فراتر نمی رود.
امروزه در جهان مدیران عامل شرکت های بزرگ در کنار هیات مدیره توانمند روابط عمومی را از ارکان اساسی و تصمیم ساز و نطریه پرداز شرکت می دانند.
روابط عمومی در هر اداره ای و استانی باید زیرساخت های مناسب را برای اجرا و انجام راهبرد ها و اهداف آن دستگاه فراهم نماید و برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و چشم اندازی درخور داشته باشد تا کارها به سهولت انجام شده و افکار عمومی اعتماد و اطمینان و ایمان راسخ نسبت به دستگاه پیدا کند.

و اگر مهندس قهرمانی چابک استاندار فقید گیلان توانست قهرمان مردم باشد و از کمین برف ۸۶و گردنه ی خشکسالی به سهولت و آسانی بگذرد رمزش اعتماد و اعتقاد به هنر و علم روابط عمومی و داشتن یک تیم قوی روابط عمومی در استانداری و ارتباط صمیمانه با رسانه ها بود
روابط عمومی ها متاسفانه بجای اندیشیدن وتفکر وداشتن برنامه تنها مشغول عکس و فیلم گرفتن از مدیران خویش هستند و به نوشتن اطلاعیه های تولد و تبریک و تسلیت بسنده می کنند.
امیدوارم هرچه زودتر درک کنیم که حلقه مفقوده موفقیت ما داشتن یک روابط عمومی علمی و توانمند و کارآمداست .