نظام سلامت استان در دوره ی مدیریت دکتر آشوبی، پاسخگو و وفادار به حقوق مردم بوده است
علی کریمی پاشاکی ــ روزنامه نگار__قبل از انعقاد کلام ، لازم میدانم از زحمات تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارائهی خدمات به مردم شریف گیلان و از اقدامات دکتر آشوبی ،مدیریت ارشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان به علت پاسخگویی در تمام شرایط، قدردانی نمایم. صد البته در ارتباط با روانتر شدن و پاسخگو […]
علی کریمی پاشاکی ــ روزنامه نگار__قبل از انعقاد کلام ، لازم میدانم از زحمات تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارائهی خدمات به مردم شریف گیلان و از اقدامات دکتر آشوبی ،مدیریت ارشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان به علت پاسخگویی در تمام شرایط، قدردانی نمایم.
صد البته در ارتباط با روانتر شدن و پاسخگو بودن مدیران در دستگاههای اجرایی نیاز به تحولات و اصلاحات ساختاری ،نرم افزاری و سخت افزاری در برخی قوانین و شیوههای اداری و اجرایی در سطح کلان و استانی
می باشد که شوربختانه تاکنون دولت های مختلف در این زمینه به صورت اساسی و ریشه ای عمل نکردهاند و فقط بصورت موردی و تبلیغاتی و پروپاگاندای اقداماتی انجام گرفته ولی کارگشا نبوده است.
اقدامات دکتر آشوبی ،مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این موارد با توجه به حضور نزدیک به دو سال ایشان در راهبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان،قابل توجه و مؤثر بوده است.
هرچند برخی از معاونت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیاز به ترمیم و تغییر در مدیریت و برخی شیوههای کاری جهت بالابردن سطح رضایتمندی مردم دارند.
در ارتباط اهمیت مبحث وجود سلامت به معنای عام در جهان کنونی و همچنین کشور ما و استان گیلان ما همین قدر اشاره شود که با حیات شهروندان و روستاوندان ما بستگی تام دارد .
بایستی تلاش و برنامه ریزی برای گسترش کمی و کیفی نظام سلامت بر پایه نظام پیشگیرانه و بهداشت محور به استراتژی ایجاد سلامت برای یکان یکان شهروندان و روستاوندان تبدیل شود و در ضمن تلاش مضاعف صورت گیرد تا عدالت درمانی در اقصی نقاط استان گیلان بین تمام گیلانیان خیلی بهتر از وضعیت موجود باشد.
البته در این ارتباط یکی از دغدغه های دکتر آشوبی، همین گسترش کمی و کیفی امکانات درمانی در تمام استان می باشد که یکی از بزرگترین موانع آن ، کمبود منابع مالی و اعتباری است.
همچنین در ارتباط با بحث پاسخگویی مدیران در حوزه ی سلامت استان گیلان، مدیریت ارشد دانشگاه در اموری که بطور مستقیم به مردم ارتباط داشته باشد ، کوچکترین تعارفی نداشته و نخواهند داشت.
بایستی یاد آوری کرد که علاوه بر مبحث نظارتی مدیریت ارشد دانشگاه در حوزه ی مدیریت واحدهای تابعه و مراکز درمانی و بهداشتی ، آموزشی و… قطعاً بایستی بحث نظارت و پاسخگویی به مردم خیلی خیلی جدی گرفته شود و با حساسیت و دقت بیشتری دنبال گردد و همچنین مدیریت ارشد اجرایی هر شهرستان نیز در ارتباط با کارایی و عدم پاسخگویی ادارات زیر مجموعه در حوزه ی شهرستان ها وظایف نظارتی و مدیریتی دارند و میتوانند با کارکردهای ضعیف و غیر پاسخگو بودن احتمالی مدیران ادارات شهرستان و واحدهای بهداشتی و درمانی و اداری برخورد مدیریتی ،انضباطی و اداری نمایند.
اقدام ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت دفاع از حقوق مردم برای عدالت بهداشتی و درمانی قابل تقدیر است
براساس نظر کارشناسان ذیربط و واقعیت های موجود، مدیریت ارشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط با انجام وظایف حرفه ای خود بنا به گفته ی سازمان های نظارتی ذیربط ،کوچکترین کم کاری و یا قصور را نداشته و در ارتباط با درمان مردم فهیم با توجه به منابع و امکانات موجود از هیچ پشتیبانی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات مدرن پزشکی با توجه به امکانات موجود ،فروگذار نکرده و در حال حاضر با توجه به
برنامه ریزی مدیریت ارشد دانشگاه ، امکانات مدرن آزمایشگاهی بتدریج در اقصی نقاط استان گیلان در حال نصب و راه اندازی است تا مردم شهرستان های مختلف برای گرفتن برخی خدمات پزشکی به مرکز استان و یا استان های همجوار مراجعه نکنند و همچنین در کمترین زمان ممکن بیماران با نازلترین هزینه درمان شوند.
در بحث مباحث زیر ساختی و عمرانی که با کمال تأسف یادگار بد سالیان سال
بد برنامگی و عدم مدیریت به هنگام است، در همین حدود دو سال اخیر در
دوره ی مدیریت دکتر آشوبی اقدامات چشمگیری با توجه به اختصاص بودجه های مربوط صورت گرفته که در صورت تداوم ،می تواند در کوتاه ترین زمان به نتایج مطلوبی منجر شود.
علی ایحال ، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره ی مدیریتی دکتر آشوبی ، یکی از دستگاههای پیشرو در ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین از پاسخگوترین دستگاههای اجرایی و خدماتی و آموزشی در استان گیلان بوده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0