هزینه تولید «تفریح» در ایران ۶۸ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد __ هزینههای تولید و تامین خدمات در بازار گردشگری ایران طی تابستان امسال ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرد. این نرخ رشد، «بالاترین تورم تولید در بازار گردشگری کشورمان» طی ۷ سال گذشته است که بیانگر، […]
پایگاه خبری و تحلیلی گیلان بهتر نوین به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد __ هزینههای تولید و تامین خدمات در بازار گردشگری ایران طی تابستان امسال ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرد.
این نرخ رشد، «بالاترین تورم تولید در بازار گردشگری کشورمان» طی ۷ سال گذشته است که بیانگر، «شرایط سخت فعالان حوزه تفریح و سفر» برای ارایه خدمات متناسب با نیاز خانوارهای ایرانی است.
نرخ تورم تولید، به عنوان «پیشنگر» تورم مصرفکننده به حساب میآید به این معنا که «هر چقدر هزینه تولید یک کالا یا خدمات» افزایش پیدا کند، «بهای خرید آن کالا و خدمات» نیز به همین نسبت، دچار تغییر خواهد شد.
طی سالهای اخیر، «سهم سفر و تفریح و گردش» در سبد هزینه خانوارهای ایرانی بخاطر «سطح بالای تورم عمومی» و به خصوص تورم خوارکیها، از بالای ۳ درصد به نزدیک یک درصد سقوط کرد؛ ایرانیها شادی نمیکنند چون درآمد محدود خودشان را باید صرف «خرید مواد غذایی» و از آن مهمتر، «صرف اجارهبهای مسکن» کنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0