مشکلی که به لطف عدم تغییر ساعت هنوز ادامه دارد؛

وزیر ارتباطات هم ساعت گوشی خود را دستی تنظیم کرده است!

با وجود اینکه از سال گذشته اعلام شد که امسال ساعت‌ها از ابتدای فروردین‌ماه تغییر نمی‌کند، بسیاری از کاربران اعلام کردند ساعت موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌های الکترونیکی‌شان همانند سال‌های گذشته یک ساعت به جلو کشیده شده است.حتی وزیر ارتباطات هم اعلام کرده است که به صورت دستی ساعت گوشی خود را تنظیم کرده است. یکک […]

با وجود اینکه از سال گذشته اعلام شد که امسال ساعت‌ها از ابتدای فروردین‌ماه تغییر نمی‌کند، بسیاری از کاربران اعلام کردند ساعت موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌های الکترونیکی‌شان همانند سال‌های گذشته یک ساعت به جلو کشیده شده است.حتی وزیر ارتباطات هم اعلام کرده است که به صورت دستی ساعت گوشی خود را تنظیم کرده است.

یکک کاربر دیگر  با اشاره به مسئله اتفاق افتاده می‌گوید زمانی که به صورت دستی ساعت را تغییر دهید، به هیچ عنوان نمی‌توان تراکنش‌های بانکی از طریق نرم‌افزارهای اینترنتی را انجام داد که این بزرگ‌ترین ایراد و مشکل ایجاد شده است.

عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- تاکید کرده است که بعد از ابلاغ قانون در اردیبهشت ماه سال گذشته، مکاتبات و هماهنگی‌های لازم را با مراجع جهانی انجام داده‌اند. او درباره تغییر ساعت‌ها گفت: اگر مراجعی که ساعت را اعلام می‌کنند را مشاهده کنید، شهریورماه در سایت‌های خود آپدیت کرده‌اند که از ابتدای فروردین ماه در ایران تغییر ساعت انجام نمی‌شود و از همان ابتدا اگر سایت‌های مرجع بین المللی را بررسی کنید، این کار انجام شده بود.

وی افزود: بعضی از شرکت‌های بین المللی مانند مایکروسافت به‌روزرسانی نکرده بود چون آنها هم از مراجع جهانی بر می‌دارند؛ ما مکاتبات لازم را که به صورت ایمیل است، انجام داده ایم؛ درباره گوشی‌ها همان ثانیه اول در بخش زیادی از گوشی‌ها نزدیک به ۹۰ درصد این تغییر اعمال نشد و ساعت تغییر نکرد اما در بعضی از گوشی‌ها این اتفاق افتاد که دلیل آن هم به خود گوشی بازمی‌گردد؛ چون سال‌ها به شکل اتوماتیک و با فناوری موجود روی گوشی، بحث تغییر ساعت در آن پیش‌بینی شده بود و این نیازمند به‌روزرسانی خود نرم افزار گوشی است که این اجازه را به کاربر بدهد. ما این مسئله را هم ما از همان ابتدا شروع کردیم و مشکل در بعضی گوشی‌ها حل و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

زارع پور ادامه داد: اما هنوز در بعضی از مدل‌های گوشی مانند سامسونگ و شیائومی این مشکل وجود دارد؛ همکاران من در حال پیگیری این مسئله در تعامل با وزارت صمت و وزارت امور خارجه هستند؛ حتی بعضی از اپلیکیشن‌ها نیازمند ارائه نسخه جدید بودند که این اقدام هم انجام شد اما در رابطه با خدمات بانکی گزارشی به ما واصل نشده که مشکلی وجود دارد؛ من هم گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کردم و پیامک بانکی هم ارسال می‌شود و مشکلی وجود ندارد. از همان روز اول یک نماینده ویژه در این زمینه قرار دادم که در تعامل با همه سرویس‌هایی که در کشور ارائه می‌شود، درصورت وجود مشکل، به سرعت تبیین و حل کنند و البته بخش بسیاری از مشکلات حل شده است.