وضعیت سامانکده های شهرداری رشت خوب بود ولی کار کنان آنها از عدم پرداخت حقوق شان اعتراض دارند

گیلان بهتر نوین _راضیه حاجی پور__درهر جامعه،افراد بی خانمان یکی از آسیب پذیرترین گروه های جامعه محسوب می گردند.زندگی در حاشیه شهرها،گورخوابی،کارتن خوابی، خطرات انسانی و محیطی زیادی را برای افراد به همراه دارد. براساس اصل۳۱ قانون اساسی حق مسکن ،پیش نیاز یک زندگی مطلوب است و دولت در این امر باید تسهیل کننده باشد.اما […]

گیلان بهتر نوین _راضیه حاجی پور__درهر جامعه،افراد بی خانمان یکی از آسیب پذیرترین گروه های جامعه محسوب می گردند.زندگی در حاشیه شهرها،گورخوابی،کارتن خوابی، خطرات انسانی و محیطی زیادی را برای افراد به همراه دارد.
براساس اصل۳۱ قانون اساسی حق مسکن ،پیش نیاز یک زندگی مطلوب است و دولت در این امر باید تسهیل کننده باشد.اما با روند صعودی قیمت های مسکن ،همبستگی تورم و رکود در سال های اخیر شاهد رواج هرچه بیشتر حاشیه نشینی،کارتن خوابی و یا گورخوابی هستیم.
سامانکده شهرداری یکی از طرح های مثبت در جمع آوری افراد بی خانمان محسوب می گردد.
شهروندان آگاه می توانند با مشاهده کارتن خواب ها،با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و در گردآوری،بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی افراد آسیب پذیر، شریک شوند.

در جدیدترین بازدید از سامانکده های شهرداری رشت واقع در اسماعیل آباد و محله حمیدیان که توسط تیم خبری نشریه گیلان بهتر به همراه سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی رشت و علی محجوب رئیس سازمان فرهنگی ورزشی رشت صورت گرفت وضعیت زیرساختی و خدماتی این مراکز مورد بررسی قرار گرفته است.
براساس گفت و گوی عینی خبرنگار نشریه گیلان بهتر با مددجویان
وضعیت بهداشت،درمان،تغذیه و سایرخدمات مثبت و رضایت بخش گزارش شد.مددجویان اظهارداشتند؛هر دوهفته محیط سمپاشی وضدعفونی می گردد.
در سامانکده ها،مددجویان از بدو ورود قرنطینه می گردند و بعد از انجام آزمایشات و‌معاینات لازم، در صورت دارا بودن سلامتی، وارد سالن عمومی شده و در صورت داشتن هرنوع بیماری مسری،تا بهبودی کامل در قرنطینه باقی می مانند؛ و اگر به بیماری هایی نظیر ایدز و یا اعتیاد مبتلا باشند،طبق ضوابط ماده۱۶ که شامل مراقبت های طولانی مدت می باشد اعمال می شوند.این دو مرکز درحال حاضر پذیرای۹۰نفر می باشند.

در ادامه بازدید از سامانکده های شهرداری رشت، پرسنل و مددکاران به طرح مشکلات خود پرداختند و خواستار دریافت ۶ماه حقوق عقب افتاده خود شدند.
لازم به ذکر است رئیس کمیسیون فرهنگی سیدحسین رضویان در تماس تلفنی با رحیم شوقی شهردار رشت و مصطفی رحیمی مسئول خزانه داری شهرداری رشت پیگیر مطالبات مددکاران و پرسنل سامانکده شهرداری شد.