پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت روز ملی اهدای عضو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛در متن پیام آمده است: ۳۱ اردیبهشت ماه که به عنوان روز “اهدای عضو” نامگذاری شده است، یکی از روزهای ارزشمند در تقویم سالانه است. به مصداق آیه شریفه“و منْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا” و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛در متن پیام آمده است:

۳۱ اردیبهشت ماه که به عنوان روز “اهدای عضو” نامگذاری شده است، یکی از روزهای ارزشمند در تقویم سالانه است.
به مصداق آیه شریفه“و منْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا” و هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است،  نجات جان بیماران فرصت مغتنمی است که پروردگار متعال نصیب بندگان برگزیده خود می نماید و  اهداکنندگان عضو، به این افتخار نایل شدند.
رضایت خانواده ها جهت اهدای عضو عزیزان، کاری خیرخواهانه و  انسان دوستانه و در عین حال سخت و طاقت فرساست. هنگامی که خانواده ای در آخرین لحظات، تصمیم به اهدای عضو عزیز خود می گیرد تا نجاتبخش جان بیماران نیازمند باشد، در واقع، خلق حماسه ای باشکوه را رقم زده است  و با اهدای زندگی به بیماران نیازمند و  نشاندن لبخند بر لبان خانواده هایشان، این عمل انساندوستانه  تا ابد در یادها ماندگار خواهد ماند.
بی تردید مرگ مغزی در صورتیکه به اهدای عضو منجر شود، پایان زندگی نخواهد بود و حیاتی دوباره، در فردی دیگر استمرار خواهد یافت.
در این راستا اعضای پرتلاش واحد فراهم آوری و پزشکان متخصص، با انجام رسالت خطیر فراهم آوری اعضای پیوندی از موارد مرگ مغزی، در خلق این حماسه، نقش بسزایی ایفا می کنند.
استان گیلان نیز با داشتن مردمی فرهیخته و با فرهنگ، در چندسال اخیر، شاهد افزایش اهدای عضو مرگ مغزی به بیماران نیازمند بوده است که جای بسی تقدیر دارد.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی اهدای عضو، از تلاشگران واحد فراهم آوری اعضای پیوندی به ویژه خانواده های ایثارگر اهداکنندگان عضو تقدیر می نمایم و از خداوند منان، برای همگان، سلامتی و توفیق روزافزون مسالت دارم.
دکتر محمدتقی آشوبی
سرپرست دانشگاه