‍ مجلس یا ستاد انتخاباتی؟

چرا جلسات انتخاباتی قالیباف و حدادعادل در مجلس برگزار می‌شود؟

سیما پروانه‌گهر__در حالی که هنوز حاضران و غایبان همایش انتخاباتی مبنا مورد تحلیل رسانه‌ای و انتخاباتی قرار دارد و پرسش‌های جدی درباره محل تامین هزینه برگزاری این همایش طرح می‌شود، جریان سیاسی قالیباف همایش جدید خود را با حضور گروه‌هایی از ۱۶ استان کشور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار کرد. جریان قالیباف تلاش کرده […]

سیما پروانه‌گهر__در حالی که هنوز حاضران و غایبان همایش انتخاباتی مبنا مورد تحلیل رسانه‌ای و انتخاباتی قرار دارد و پرسش‌های جدی درباره محل تامین هزینه برگزاری این همایش طرح می‌شود، جریان سیاسی قالیباف همایش جدید خود را با حضور گروه‌هایی از ۱۶ استان کشور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار کرد. جریان قالیباف تلاش کرده تا این همایش را به مناسبت هفته مجلس نمایش دهد حال آنکه این سوال مطرح می‌شود چرا در سه سال گذشته همایشی با حضور این چهره‌ها و در این ابعاد برگزار نشده است؟! علاوه بر این، چه ضرورتی برای برگزاری یک همایش در داخل ساختمان جدید مجلس – ساختمان شیخ فضل‌الله نوری با جمعیتی در این وسعت که با عنوان “فعالان فرهنگی و اجتماعی” معرفی شده‌اند، بوده است؟ و سوالی فراتر از همه این موارد این است که هزینه برگزاری این همایش که چند ابهام مختلف درباره آن وجود دارد از کجا تامین شده؟ وقتی همایش توسط مجلس و مجلسی‌ها ترتیب داده شده قطعاً اعتبارات مالی آن از محل بودجه مجلس است. همایشی که از هر طرف قرائت شود انتخاباتی است چرا باید با بودجه خانه ملت برگزار شود؟

سفیدسازی شاسی‌بلندها در مجلس یازدهم

▫️بر اساس گزارش و جزئیات منتشر شده از این همایش این برنامه با صحبت‌های امیرابراهیم رسولی حدود ساعت ۹ صبح شروع شده است. او در سخنرانی خود درباره عملکرد مجلس یازدهم در مورد “خودروهای تحویلی به نمایندگان این دوره از مجلس” نیز صحبت کرده و گفته است:”در مجالس گذشته سوزوکی ویتارا داده می‌شود اما هیچ کس نه اعتراضی می‌کند و نه عدالت‌خواهی صورت می‌گیرد، نمایندگانی بوده‌اند که سوزوکی ویتارا گرفته‌اند اما از آن استفاده نکرده‌اند و به راحتی شما می‌توانید تفاوت قیمتی آن را ببینید”. وی با بیان اینکه در هیات نظارت از نماینده مدعی در خصوص شاسی‌بلندها دعوت به عمل آمد اما جمع‌بندی هیات نظارت عدم قانع شدن بود ادامه داد: بنابراین پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده شد و در آنجا نیز این موضوع اثبات نشد.

▫️رسولی در این همایش هم جمله مورد تکرار ماه‌های اخیر خود در کسوت سخنگوی شورای ائتلاف را تکرار کرده است در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به روی همه باز است. او ۲۶ تیر ماه سال جاری در نشست مطبوعاتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و ۲۲ مرداد ماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو این جمله را بیان کرده بود. همین جمله ۲۲ آبان سال جاری نیز توسط رسولی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان تکرار شده است. حتی اگر صحت نقل این جمله در همایش اخیر جای تشکیک داشته باشد به نظر می‌رسد، قالیباف و قالیبافی‌ها برای تحقق وحدت در انتظار آمدن افرادی از جبهه پایداری و شورای وحدت تا جبهه پیروان و نیروهای شریان هستند.

▫️درباره برگزاری این نشست که با عنوان “آشنایی با دستاوردهای یازدهمین دوره مجلس” به بهانه روز مجلس در ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان شیخ فضل‌الله مجلس برگزار شده ابهام دیگری نیز وجود دارد که هم‌پوشانی آن با یک همایش انتخاباتی شورای ائتلاف را تقویت می‌کند. خبرگزاری رسمی دولت روز هفتم آذر پیش خبر برگزاری این همایش را اینگونه قید کرده است: “افتتاحیه این همایش با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف خواهد بود.”

▫️سوال دیگری که در صورت انکار انتخاباتی بودن این همایش قابل طرح است علت حضور غلامعلی حدادعادل که این روزها به عنوان رئیس شانا مورد توجه است. اگر قرار باشد حضور حدادعادل در کسوت و توجیه سابقه ریاست وی در ادوار قبلی مجلس مورد توجه باشد چرا از دیگر روسای سابق مجلس دعوت به عمل نیامده و اگر او با توجه به جایگاه فعلی سیاسی‌اش یعنی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مورد ارزیابی قرار بگیرد، این سوال قابل طرح است که چرا باید رئیس نهاد انتخاباتی اصولگرایان که حمایت‌اش از قالیباف به عنوان یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای این جریان عیان شده در افتتاحیه همایشی که صرفاً پارلمانی است حضور داشته باشد؟!