چرا فولاد گیلان و مسئولین اداره کار در مورد کشته شدن یک کارگر سکوت کرده اند؟

پیکر کارگر کشته شده در حادثه کارخانه فولاد گیلان روز یکشبه ۲۵ تیر ماه در شهرستان لشت نشا  تشییع شد. اما هیچ خبری از واکنش مدیریت  فولاد گیلان و حتی ارسال پیام تسلیت در پرتال آن وجود ندارد. برخی مسئولین استان گیلان از جمله مدیر کل اداره کار استان که در مورد مسائل سیاسی و انتخاباتی خود […]

پیکر کارگر کشته شده در حادثه کارخانه فولاد گیلان روز یکشبه ۲۵ تیر ماه در شهرستان لشت نشا  تشییع شد. اما هیچ خبری از واکنش مدیریت  فولاد گیلان و حتی ارسال پیام تسلیت در پرتال آن وجود ندارد. برخی مسئولین استان گیلان از جمله مدیر کل اداره کار استان که در مورد مسائل سیاسی و انتخاباتی خود را کارشناس می‌داند، در این رابطه سکوت کرده اند.

 

ایلنا نوشته است: در این حادثه دو کارگر شاغل در بخش عمران کارخانه فولاد گیلان حین انجام کار بر اثر ریزش بتن روی سرشان در مخزن شش متری روغن دچار حادثه شدند که یکی از کارگران بنام «رحمان قربانزاده» در جا جان خود را از دست داد و کارگر دیگری بنام «مهدی رحمتی» به شدت مجروح شده که وضعیت جسمی وی (در بیمارستان پورسینای رشت) وخیم گزارش می‌شود.

جمعی از کارگران شرکت فولاد طرح ۵۷ روزه توسعه کارخانه را عامل این حادثه دانستند و در این زمینه تجمع صنفی خود را برگزار کردند. با گذشت چند روز از حادثه هنوز مدیریت این شرکت بزرگ واکنشی نشان نداده است. هنوز جزئیاتی از طرح ۵۷ روزه اعلام نشده است، ولی احتمالا منظور طرح افزایش سرعت کاری برای تولید و سود بیشتر فولاد گیلان است.

کارخانه فولاد گیلان تحت مالکیت رسول دانیال زاده  مالک بزرگترین گروه فولادی کشور و ملقب به «سلطان فولاد» است. هرچند اخبار زیادی در مورد ابربدهکاری وی منتشر شده ، اما به دلیل کارآفرینی و پرداخت حقوق به هزاران کارگر این مجتمع هنوز به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال اگر قرار باشد در این میان شاهد فوت کارگران هنگام کار باشیم دیگر فایده حمایت‌های این چنینی برای چه است؟