سید رضا علوی زمیدانی :

چرا هفتاد نماینده ی مجلس در بررسی و تصویب کلیات لایحه بودجه ی سال ۱۴۰۳ غایب بودند ؟

به نام خدا و به یاد مهدی فاطمه کلیات لایحه بودجه 1403 با حضور 222نماینده مجلس تصویب شد و قریب به هفتاد نماینده مجلس در این جلسه مهم حضور نداشتند و انتظار میرود اسامی غائبین در این جلسه توسط هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی منتشر شود تا مشخص شود که چرا این تعداد از نمایندگان […]

به نام خدا و به یاد مهدی فاطمه

کلیات لایحه بودجه 1403 با حضور 222نماینده مجلس تصویب شد و قریب به هفتاد نماینده مجلس در این جلسه مهم حضور نداشتند و انتظار میرود اسامی غائبین در این جلسه توسط هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی منتشر شود تا مشخص شود که چرا این تعداد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه تصویب کلیات بودجه سال آینده حضور نداشتند.
نکته قابل تامل این است که اگر این هفتاد نفر نماینده مجلس در صحن جلسه حضور می داشتند آیا کلیات لایحه بودجه 1403تصویب می شد؟
نکته دیگری که نمایندگان دولت  باید به آن توجه کنند کلیدواژه های منتقدان لایحه بودجه سال آینده است که هنوز تشریح نشده است.
به این معنی که آیا با تصویب این لایحه شاهد کسری بودجه،افزایش تورم،اخذ مالیات بیشتر از مودیان مالیاتی خواهیم بود یا خیر دولت با این لایحه خواهد توانست تورم را کاهش دهد،کسری بودجه نخواهد داشت و درآمد خود را صرفا با فشار مالیاتی جبران نخواهد کرد.
به نظر می رسد در ماه‌های منتهی به سال جاری که بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح می باشد،تمرکز بعضی از نمایندگان فعلی نسبت به لایحه بودجه 1403از حساسیت کمتری برخوردار است.