کارگر سد شفارود استان گیلان اخراج شدند

ظاهراً مسئولان  بی‌خیال این پروژه مهم و بیکاری بیش از یکهزار کارگر شده‌اند/ تاکید رییس دادگستری هم کارساز نبود/ یک سال است که بیمه کارگران پرداخت نشده  و کارگران از دریافت بیمه بیکاری محروم هستند!

پور بابک نماینده کارگران کارگاه سد شفارود گیلان در گفتگو با ماسال نیوز با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به تعطیلی این پروژه از مرداد سال ۱۴۰۰ گفت: ظاهراً مسئولان کشور استان و شهرستان بی‌خیال این پروژه مهم شده‌اند؛ زیرا از مرداد سال ۱۴۰۰، کارگاه این سد تعطیل شده است.

پور بابک با اشاره به مشکلات کارگران اخراج شده این کارگاه افزود: از مرداد سال ۱۴۰۰ تا دی‌ماه سال گذشته کارگران کارگاه سد شفارود اخراج شدند و یک سال است که بیمه کارگران پرداخت نشده است و کارگران از بیمه بیکاری محروم هستند!

نماینده کارگران کارگاه سد شفارود گیلان با بیان اینکه کارگران را دم عید نوروز بیکار کردند، خاطرنشان کرد: به تأکید ریاست دادگستری استان گیلان مبنی بر پرداخت حقوق بیکاری کارگران سد شفارود هم توجهی نشد و کارگران این کارگاه با مشکلات شدید اقتصادی و معیشتی روبرو هستند.

وی افزود: مکاتبات کارگران سد شفارود با نماینده مردم تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی هم تاکنون بدون نتیجه بوده است.

پور بابک گفت: انگارنه‌انگار ۱۱۰۰ خانوار از نان خوردن افتاده‌اند.

گفتنی است کلنگ پروژه احداث سد شفارود در سال ۱۳۹۳ زده شد و باگذشت حدود ۱۰ سال پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است و کارگاه این سد بارها تعطیل شده است.