کمتر از ۵ درصد کارفرمایان استان در هیات های تشخیص مطالبات دارای پرونده و درخواست رسیدگی به اعتراض هستند
کمتر از ۵ درصد کارفرمایان استان در هیات های تشخیص مطالبات دارای پرونده و درخواست رسیدگی به اعتراض هستند رشت-لیجار:مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در گزارشی ، آخرین آمار هیات های تشخیص مطالبات استان در دو سطح بدوی ( شعب تابعه ) و تجدید نظر ( اداره کل ) را تشریح و از رضایتمندی […]
کمتر از ۵ درصد کارفرمایان استان در هیات های تشخیص مطالبات دارای پرونده و درخواست رسیدگی به اعتراض هستند
رشت-لیجار:مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در گزارشی ، آخرین آمار هیات های تشخیص مطالبات استان در دو سطح بدوی ( شعب تابعه ) و تجدید نظر ( اداره کل ) را تشریح و از رضایتمندی بیش از ۹۵ درصد کارفرمایان در پرونده های محاسبات بیمه ای خبر داد .
به گزارش لیجار به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اعلام اینکه در ایام فصل بیلان کارگاهی قرار داریم اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی هر سال در دو نوبت شش ماهه اقدام به صدور بیلان برای اعلام وضعیت بدهی های بیمه ای به کارفرمایان مینماید .
وی با اشاره به اینکه صدور بیلان نیمه اول سالجاری در دستور کار واحدهای تابعه قرار دارد افزود : معمولاً پس از ابلاغ بیلان های صادره که محاسبات دوره جدید آن برآوردی و قابل اعتراض است تعدادی از کارفرمایان که به نحوه محاسبات و یا ارتباط کاری افرادی که حق بیمه بابت آنها وصول شده اعتراض دارند بر اساس ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی نسبت به ثبت اعتراض و درخواست رسیدگی در هیات های تشخیص مطالبات اقدام مینمایند که بر اساس آمار خوشبختانه تعداد این افراد کمتر از ۵ درصد مجموع کارفرمایان دارای لیست و بیمه شده در کارگاه در سطح استان میباشد .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۸۰۰۰ کارگاه در سطح استان دارای پرونده مطالباتی در شعب تامین اجتماعی هستند که از این تعداد حدود ۴۲۲۰۰ مورد دارای لیست حق بیمه جاری و محاسبات برآوردی هستند اذعان داشت : در نیمه اول سالجاری مجموعاً ۱۹۶۷ فقره پرونده در هیات های بدوی تشخیص مطالبات در شعب سراسر استان طی ۳۱۰ جلسه مورد رسیدگی قرار گرفته است که این رقم بیانگر اینست که تنها ۴/۶ درصد از مجموع کارفرمایان دارای اعتراض به محاسبات بیمه ای هستند .
کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه قراردادهای پیمانکاری و بدهی های ناشی از بازرسی دفاتر قانونی شرکتها از عمده ترین بخشهایی هستند که مورد اعتراض قرار گرفته و سهم بالایی در این حوزه دارند افزود : شفافیت و پاسخگوئی در کنار تلاش برای آگاهی بخشی و آشنایی شرکای اجتماعی با حقوق و تکالیف خود از رویکردهای سازمان تامین اجتماعی است و کارشناسان ما آمادگی دارند تا جهت کاهش بروز موارد اعتراض و شکل گیری مشکلات دیگر با انجام مشاوره های بیمه ای همکاری لازم را با کارفرمایان داشته باشند .
شایان ذکر است در نیمه نخست سالجاری تعداد ۱۲۴۷ پرونده نیز در قالب ۱۳۶ جلسه در هیات های تجدید نظر تشخیص مطالبات اداره کل تامین اجتماعی گیلان بررسی گردیده است .
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0